HI-SCR – INTELLIGENS MEGOLDÁS AZ EURO VI SZABVÁNYRA

Fedezze fel Ön is az IVECO új, Euro VI minősítésű motorjainak minden előnyét az egyedülálló, szabadalmaztatott HI-SCR technikával: innovatív és egyszerű konstrukció a mérsékelt károsanyag-kibocsátás, a fokozott gazdaságosság és a magas fokú üzemanyag-takarékosság szolgálatában.

Még nagyobb hatásfokú és még csekélyebb károsanyag-kibocsátású motorok
Új Euro VI kipufogógáz-szabványában az Európai Parlament kötelező érvényű károsanyag-kibocsátási határértékeket és igen szigorú gazdaságossági követelményeket fogalmazott meg. Ezek MINDEN 2014. január 1-étől gyártott dízelmotorra érvényesek.

Euro VI evolúció: még környezetkímélőbb motorok
Új Euro VI kipufogógáz-szabványa pontosan megfogalmazott és kötelező érvényűek előírásokat tartalmaz: a tehergépkocsik és autóbuszok nitrogén-oxid-kibocsátását (NOx) 80 (400 mg/kWh), részecske-emisszióját (PM) pedig 50 százalékkal (10 mg/kWh) kell csökkenteni a korábbi határértékekhez (Euro 5, 2008.) viszonyítva.

Euro VI paraméterek: folyamatos csökkenés

CO – mínusz 66 százalék
A CO a szén-monoxid vegyületét jelöli, amely erősen mérgező gázként különösen is veszélyes, mivel színtelen, szagtalan és íztelen is egyben.

HC – mínusz 88 százalék
A HC a különböző szénhidrogéneket jelzi, amelyek hidrogénből és szénből álló komplex vegyületek, s elégetlenül maradnak vissza a motorbeli égésfolyamat során. Az emberi egészséget és a környezetet egyaránt károsító anyagok ezek.

PM – mínusz 98 százalék
A PM10 a légkörben szabadon szálló finom részecskék jele, amelyet mikroszkopikus méretű, 10 mikrométernél kisebb átmérőjű szemcsék alkotnak. A porban, füstben és a kisebb folyadékcseppekben egyaránt előfordul, s egészségkárosító hatású.

NOx – mínusz 98 százalék
Az NOx az oxidálódott nitrogént és a különböző nitrogén-oxidok keverékét jelenti. Az égésfolyamat magas hőmérsékletei közepette jönnek létre. A nitrogén-oxidok erősen légszennyező anyagok, s egyik fő okai az úgynevezett savas esők keletkezésének.

 A HI-SCR bemutatása