Egy héttel az Africa Eco Race befejezése után véget ért a Dakar-rali is, ahol szintén indult két gyári IVECO versenykamion. A dél-amerikai kontinensről szintén szép eredményekkel távozott a márka.

Habár az Africa Eco Race a hagyományos Dakar-rali útvonalát követte, illetve rendkívül izgalmasan alakult, azért a hivatalos Dakarnak sincs szégyenkeznivalója. Dél-Amerikában összesen 185 nevező jutott el Limából Córdobába, ami azt jelenti, hogy az indulók 55 százaléka teljesítette a távot. 85 motorkerékpár, 32 quad, 49 autó, 6 SxS és 19 kamion ért célba a verseny végén.

Továbbra is rendkívül szórakoztató verseny a nézők számára a Dakar

Ebből számunkra a 19 teherautó a legérdekesebb, köztük is a PETRONAS De Rooy IVECO csapat, akik az IVECO gyári alakulataként vágtak neki a megmérettetésnek. Ahogy korábban már írtunk róla, maga Gerard De Rooy inkább az afrikai versenyt választotta, így Dél-Amerikában Ton Van Genugten és Artur Ardavichus vezette az IVECO POWERSTAR versenygépeket. Habár a győzelmet nem hozták el, mint De Rooy, a legjobb tízbe mindketten befértek, ami tiszteletreméltó eredmény ezen a kemény erőpróbán. Az IVECO egyébként már két Dakar-győzelmet tudhat maga mögött, hiszen 2012-ben és 2016-ban a dobogó tetején ünnepeltek a márka versenyzői, idén pedig a legtöbb szakaszgyőzelmet zsebelték be. Ebből is látszik, hogy a győzelemre végig esélyük volt, ám az autósport már csak ilyen kiszámíthatatlan.

A 40. alkalommal megrendezett Dakaron 4162 kilométernyi gyorsasági szakasz várt a teherautók mezőnyére, amely mellett körülbelül ugyanennyi összekötő szakaszt is teljesíteniük kellett

Az 509-es rajtszámú POWERSTAR kormánykerekét forgató Ton Van Genugten három szakaszt nyert (Peter Willemsen és Bernard der Kinderen társaságában), de végül sajnos csak a 8. helyen gurult célba. A De Rooy csapat másik triója, Artur Ardavichus vezetésével folyamatosan zárkózott fel az élmezőnyre, és éppen csak lecsúszott a dobogóról a negyedik helyen célba érve. Érdekesség, hogy Ardavichus pont egy negyedik hellyel debütált a csapatnál még 2017-ben a Selyemút-ralin.

Azért nem kizárólag sivataggal találkozott a mezőny

Mellettük Frederico Villagra indult még IVECO POWERSTAR versenygéppel, aki szintén hozzátett az IVECO szép eredményéhez két szakaszgyőzelmet, illetve nyolc alkalommal került a legjobb három közé a kéthetes verseny során. Sőt, a legénységével együtt ő állt a tabella élén, amikor két szakasszal a vége előtt elpártolt mellőle a szerencse és kiszállt a „játékból”.

Ardavichus mellett Serge Bruynkens és Michel Huisman foglalt helyet az 508-as rajtszámú IVECO-ban

Összességében – az afrikai versennyel együtt szemlélve az eredményeket – az IVECO POWERSTAR újfent bizonyította megbízhatóságát, amelynek köszönhetően versenyautóként is megállta a helyét a legkeményebb megpróbáltatások közepette. Ám ugyanez a minőség és megbízhatóság jellemzi többek között az IVECO TRAKKER típust, amellyel az elmúlt években indultak a rangos tereprali-versenyeken. Ráadásul a versenyeken szerzett tapasztalatokból merítve tökéletesítik a sorozatgyártású járműveket is, amelyeknél fontos a kiváló terepjáró képesség, például az ASTRA vagy az új STRALIS X-WAY esetében, de említhetnénk a DAILY 4×4 terepes kishaszonjárművet is.
Az idei Dakar után kíváncsian várjuk, hogy melyik lesz a következő nagy verseny, amelyen szurkolhatunk az IVECO csapatainak!

Drukkoljunk együtt továbbra is az IVECO versenyzőinek!