Ezekben a napokban várja a látogatókat Párizsban az Intermat 2018 építőipari szakkiállítás, amely Macron elnök felhívására a fuvarozási ágazat alternatív hajtási módokra való átállításának jegyében zajlik. Az IVECO ennek megfelelően a gázüzemű (CNG) járművek rendkívül változatos palettájával érkezett az idei Intermatra a DAILY NP-től a STRALIS X-WAY NP-ig.

Macron elnök március 22-én Brüsszelben az Európai Bizottságnak a fenntartható növekedés finanszírozásáról szóló konferenciáján fontos kinyilatkoztatást tett: „Ez egy határozott elkötelezettséget is jelent az iránt, hogy az elektromos és hidrogénhajtású járművek széles körű elterjesztése, valamint a nehéz-tehergépkocsik gázüzeműre való átállítása révén átalakítsuk a közlekedési ágazatot.” Erre a felhívásra válaszolva az IVECO a sűrített földgázzal (CNG) hajtott építőipari tehergépkocsik átfogó kínálatát vonultatja fel a CASE standján.

 

A STRALIS X-WAY könnyűterepes tehergépkocsi is elérhető gázüzemű kivitelben

 

A standon a figyelem középpontjában az elsősorban az építőipar logisztikai, azaz anyagszállítási feladataira kifejlesztett STRALIS X-WAY NP modell áll. Ez tökéletesen megfelel a Grand Paris városfejlesztési projekt óriási építőipari fuvarozási igényeinek kiszolgálására, hiszen gázüzemű motorjának köszönhetően jól összhangban áll Párizsnak a levegőminőség javítását célzó törekvéseivel.
Sőt, egy elektromos hajtású betonkeverő-felépítménnyel ellátott STRALIS X-WAY NP is megtekinthető a standon, amely rendkívül csendesen és tisztán üzemel, így ideális megoldást kínál a városi építkezésekhez. Ráadásul akár nyolc köbméter betont is kiszállíthat a tengelyterhelési határértékek túllépése nélkül.
Persze a STRALIS X-WAY nemcsak az építőiparban állja meg kiválóan a helyét, hanem a hulladék-újrahasznosítási ágazatban is. Ezt hangsúlyozza a kiállított horgos konténeremelős modell, amely kiváló manőverezőképességével, kompakt méreteivel, nagy szabad hasmagasságával, változatos hajtásképleteivel és nagy hasznos teherbírásával ideális a hulladékszállítási feladatokhoz. Hulladékból előállított biometánnal üzemelve pedig akár 95 százalékkal kisebb szén-dioxid-terhelést nyújt a dízelekhez képest.

 

A DAILY Blue Power modellek közül a gázüzemű változat különösen jól megfelel városi építőipari feladatokhoz

 

A 2018-as Év Kishaszonjárműve díjjal kitüntetett DAILY Blue Power szintén tökéletesen igazodik az idei Intermat tematikájához, hiszen tisztán elektromos hajtással, gázüzemű kivitelben és a 2020-ban életbe lépő RDE károsanyag-kibocsátási normát már most teljesítő dízelmotorral is rendelkezésre áll.
A gázüzemű változat különösen előnyös megoldást jelent az építőipar számára a belvárosi építkezésekhez, ugyanis a városokban sorra vezetik be a szigorú forgalomkorlátozási és károsanyag-kibocsátási intézkedéseket, amelyek kiszorítják a dízelmotoros járműveket. Ráadásul most már a CNG-üzemű DAILY is választható a HI-MATIC nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval. Egy ilyen modellt is megtekinthetnek az érdeklődők a kiállításon, méghozzá 7,2 tonna össztömeggel, 4,9 tonna hasznos teherbírással és akár 6,4 méter felépítményezési hosszal.

 

A TRAKKER akár a bányaiparban is megállja a helyét

 

Mindezek mellett egy bányaipari TRAKKER és egy Astra HD9 86.50 8×6 Euro VI billencs is várja a látogatókat a standon. Ez utóbbi újdonsága a teljesen automatikus sebességváltó, amely szélsőséges terepkörülmények és terhelések esetén is kiváló teljesítőképességet biztosít a járműnek. Az IVECO építőipari és kommunális felhasználásra kínált teherautói tehát nemcsak legendásan masszív felépítésükkel és kiváló termelékenységükkel tűnnek ki, hanem alternatív hajtási módjaik révén csendes, tiszta és gazdaságos, azaz városbarát üzemelésükkel is.

 

A STRALIS X-WAY sokoldalúságát jól mutatja ez a csoportkép