Általában gyümölcsöző eredmények születnek a filmkészítők és a járműgyártók együttműködéséből. Nincs ez máshogy az IVECO esetében sem, ezúttal egy LMV autó filmszerepét járjuk körbe.

Kétség nem férhet hozzá, hogy mennyire hasznos mindkét résztvevő félnek a filmes együttműködés. A járműgyártó a megjelenést márkája vagy az adott típus ismertségének növelésére használhatja fel, illetve a film révén akár új vásárlókra, ügyfelekre is szert tehet. Ugyanakkor egy film népszerűségén sokat dobhat a benne szereplő jármű márkája. Ugye mindenki emlékszik például a legendás TIR sorozatra és a főszereplő IVECO TURBOSTAR vontatóra, amelyről pár hónapja már írtunk egy rövid cikket. Most egy másik különleges IVECO jármű filmes karrierjét vizsgáljuk meg, mégpedig egy LMV autót veszünk górcső alá.

 

Jól mutat az IVECO LMV a kiállításon is, de igazi otthona a terep, amit elárulnak abroncsai, formája, illetve a kívülről is látható felszereltsége

 

Az LMV, azaz a könnyű többfunkciós jármű (Light Multirole Vehicle) neve és formája itthon kevésbé lehet ismerős, pedig Európa számos országában teljesít szolgálatot a honvédelmi erők részeként. A jármű az IVECO Bolzano városában található gyárának zászlóshajója. Legfontosabb jellemzői a nagyfokú mobilitás, valamint a még rendkívüli terepviszonyok között is kiemelkedő menetstabilitás. Ezek bizonyultak a legfontosabb tényezőknek, amikor kiválasztották az Alpesi őrjárat című filmsorozat szereplőjévé. Az immár negyedik évadában járó sorozat első három évadának főszerepét sokak kedvence, Terence Hill játszotta. A színész szerepe szerint egy hegymászóból erdésszé vált karaktert formáz meg Dél-Tirolban. A gyönyörű szép, hegyes-völgyes forgatási helyszínre ideális egy ilyen kiváló terepjáró képességekkel rendelkező jármű, illetve a főszereplő jelleméhez és szerepéhez is jól illeszkedik az IVECO LMV.

 

Ilyen az, amikor legendák találkoznak. Az Alpesi őrjárat című filmsorozatban Terence Hill „partnere” egy 190 lóerős IVECO LMV jármű

 

Nézzük hát meg kicsit közelebbről, mire is képes az LMV! A jármű 60 százalékos emelkedőt is meg tud mászni, akár öt láb, azaz nagyjából másfél méter mély vízben is képes haladni, míg legnagyobb sebessége eléri a 130 kilométer/órát. A filmben szereplő gépkocsiban 190 lóerős, közös nyomócsöves befecskendezésű dízel erőforrás található, amelyhez hatfokozatú automatikus sebességváltó csatlakozik hidrodinamikus tengelykapcsolóval. A hajtáslánc következő eleme egy kétfokozatú osztómű, a hátsó tengely pedig differenciálzárral is rendelkezik. A jármű légfékrendszere minden kereket tárcsafékeken keresztül lassít. A független első és hátsó felfüggesztés, a tengelyek közötti kiegyenlített terheléseloszlás, valamint az első és a hátsó tengely közötti optimális nyomatékelosztás kategóriájában élenjáró terepjáró képességeket biztosít ennek a járműnek.

 

Szinte bármilyen változatban rendelhető az LMV polgári felhasználási területektől kezdve mentőjárművekig. A képen az olasz honvédelmi erők számára készült kivitel látható

 

A gépkocsi moduláris felépítésű, azaz a felhasználási terület és az ügyfelek igényei szabják meg, hogy milyen legyen végső állapotában. Így például a megrendelők k kérhetnek személyszállításra specifikált változatot, de nem ritka, hogy pickup készül belőle vagy akár mentőjárműként hagyja el a gyárat. Nagyfokú megbízhatóságának és gazdaságos üzemelésének köszönhetően fenntartási költségei kedvezőek. Ha valaki mindezek után kíváncsi a jármű szereplésére, a sorozat egyes epizódjai elcsíphetők a magyar nyelvű televíziós csatornákon.