Fabio Buzzi sebességi világrekordot döntött nemrég speciális motorcsónakjával, közel 280 kilométer/órás tempóval szelte a Comói-tó vizét. Ennek elérésében pedig egy 16 literes, több mint 1700 lóerős FPT Industrial dízelmotor segítette. Az IVECO tehergépkocsik számára is az erőforrásokat szállító FPT Industrial ugyanis mindig is fontosnak tartotta a jelenlétet a versenysportban.

Beírta magát a sebességi világrekordok történelmébe az IVECO anyavállalata, a CNH Industrial hajtásláncokat fejlesztő és gyártó márkája, az FPT Industrial. Fabio Buzzi a motorcsónak-versenyzés többszörös világbajnoka és az FB Design vállalat elnök-vezérigazgatója ugyanis új sebességcsúcsot állított be a vízi járművek világában a cége által tervezett és az FPT Industrial dízelmotorjával hajtott speciális motorcsónakkal.

 

Az új sebességi világrekord felállítása még úgy is sikerült, hogy nem tükörsima vízfelület állt rendelkezésre március 7-én

 

A GUINNESS WORLD RECORDS által hitelesített rekordot idén március 7-én a Comói-tó vizén sikerült felállítani. Fabio Buzzi szédületes, 277,5 kilométer/óra sebességet ért el, 25,5 kilométer/órával megdöntve a korábbi világcsúcsot.

 

A 16 literes motort két méretes turbófeltöltő táplálja levegővel

 

Az FPT Industrial és az FB Design együttműködésében egy általában mezőgazdasági gépekben használatos, 16 literes Cursor dízelmotort alakítottak át hajómotorrá. Az erőforrás így több mint 1700 lóerő teljesítményt nyújt. Az FPT Industrial mindig is egyfajta küldetésének tartotta, hogy innovatív megoldásokat mutasson be a versenysportok területén, majd az így szerzett tapasztalatokat, eredményeket, illetve bevált megoldásokat átültesse a sorozatgyártású motorokra.

 

Ennek a hajónak minden porcikáját a lehető legnagyobb sebesség elérése jegyében tervezték