Rohamléptekkel közeledik a 2018-as Dakar-rali, ahol az IVECO ismét harcba száll a győzelemért, ám előtte egy másik nagy versenyen is rajthoz állnak. Az egyre népszerűbb Africa Eco Race mezőnyében is láthatjuk majd az olasz márka versenygépeit a Team PETRONAS De Rooy IVECO színeiben.

Két kontinens, két verseny, egy csapat és négy autó. A Team PETRONAS De Rooy IVECO immár nyolcadik éve indul az IVECO versenygépeivel, ám a korábbi évekhez képest szokatlan módon az újabb erőpróbákra már kizárólag a POWERSTAR típussal neveztek be. Korábban a TRAKKER szolgált a versenykamionok alapjául, majd kipróbálták a csőrös POWERSTAR típust, amely a tapasztalatok alapján előnyösebb konstrukciónak bizonyult a versenyzéshez. Többek között a tengelyek közötti jobb tömegeloszlása és az alacsonyabb tömegközéppontja játszik ebben szerepet, amely rendkívül fontos minden versenyautó tervezésekor, ám a kőkemény kihívásnak számító terepralikon – amelyeken rengeteg az ugratókkal tarkított szakasz – hatványozottan nagy szerepet kap.

 

A Dakar január 6-án kezdődik

 

Meglepő, és jól mutatja az afrikai verseny térnyerését, hogy maga Gerard De Rooy, a csapatfőnök is ott indul, háttérbe szorítva az évekkel ezelőtt Dél-Amerikába költözött Dakart. Pedig az Africa Eco Race hivatalosan még csak a tizedik alkalommal rajtol el. A számok ugyan nem hazudnak, tartja az ősrégi mondás, ám ebben az esetben a teljes igazságot sem árulják el. Hivatalosan ugyanis valóban a tizedik Africa Eco Race következik, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy ez a verseny a valódi Dakar egyenes ági leszármazottja. Monacóból rajtol a mezőny december 31-én, hogy 6500 kilométert megtéve, Marokkón, Mauritánián és Szenegálon keresztül eljussanak Dakar városába január 14-ig. Több mint 200 versenyző vág neki az útnak kettő, illetve több keréken, ami egyben száznál is több jármű indulását jelenti. Köztük a már említett Gerard De Rooy – édesapja nyomdokain járva – a 400-as rajtszámú IVECO POWERSTAR versenykamionban. Mellette Moi Torrallardona ül majd navigátorként. A csapat másik versenygépét, a 403-as rajtszámút pedig Wuf Van Ginkel vezeti, Bert van Donkelaar navigálásával.

 

Az Africa Eco Race 12 gyorsasági szakaszon zajlik. Ebből öt Marokkóban, hat Mauritániában és egy Szenegálban vár a mezőnyre

 

A hivatalos Dakart negyvenedik alkalommal rendezik meg, ebből most következik a tizedik, amelynek útvonalát a dél-afrikai kontinensen jelölték ki. A küzdelem Limában kezdődik, ahonnan nagyon hamar Peru sivatagos területeire érnek a versenyzők. Onnan pedig irány dél, és a bolíviai hegyek, ahol 2500 méter magasságban teljesítik majd a gyorsasági szakaszokat, illetve a szelektív szektorokat. A versengés Argentínában ér véget, ám ott még az egyik legkeményebb szakaszon a Super Fiambalán is át kell verekedniük magukat a versenyzőknek.

 

A Dakar útvonalának össztávolsága közel 9000 kilométer. Ebből 5000 kilométert a gyorsasági szakaszok tesznek ki

 

Dél-Amerikában is két IVECO POWERSTAR versenygépet indít De Rooy csapata. Az 508-as rajtszámú POWERSTAR kamiont az alakulat legújabb versenyzője, a kazah származású Artur Ardavichus vezetheti, a navigátori posztot pedig Serge Bruynkens töltheti be. A fedélzeten velük tart még szerelőként Michel Huisman is. Ardavichus egyébként a 2017-es Selyemút-rali szakaszain debütált a csapatnál egy negyedik helyezéssel.

 

A POWERSTAR versenygépekben több mint 1000 lóerősre tuningolt Cursor 13 erőforrás dolgozik!

 

Az 509-es rajtszámú POWERSTAR versenykamionban a holland Ton Van Genugten tekerheti a kormánykereket, miközben Peter Willemsen navigál és Bernard der Kinderen látja el a szerelői feladatokat. Reméljük sikeresen zárul mindkét kaland, drukkoljunk együtt mind a négy IVECO POWERSTAR legénységének!