Idén amint megjelentek a zöld hajtások a fákon, a DanubeTruck Magyarország Kft. kínálatában feltűntek a kék hajtások, pontosabban az IVECO DAILY Blue Power modellek. A 2018-as Év Kishaszonjárművének választott típust a potenciális ügyfeleknek és a szaksajtó képviselőinek bemutató rendezvényen már át is adták az első hazai példányt a tulajdonosának.

Zákány Zoltán, a DanubeTruck Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója büszkén hívta fel a vendégek figyelmét arra, hogy idén negyvenéves az IVECO legendásan masszív, strapabíró, nagyteherautós felépítésű kishaszonjárműve, a DAILY. Majd számos példával igazolta, hogy a típus mindig is élenjárt a károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiák, illetve alternatív hajtásmódok bevezetésében. A népszerű kis IVECO 1985-ben már közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős motort kapott, 1989-ben kipufogógáz-visszavezetéssel látták el, az ezredfordulón pedig a kategóriájában elsőként kínált alternatívaként sűrített földgázzal (CNG) hajtott kivitelt. Később a tisztán elektromos hajtású modellel is úttörőnek számított.

 

A rendezvényen kiállított DAILY modellek között 7,2 tonna össztömegű, 5,1 méter tengelytávolságú, légrugós fülke-alváz is díszelgett

 

Most pedig a korábbi bejegyzésünkben már részletesen bemutatott DAILY Blue Power többek között azzal nyerte el a szakma legrangosabb elismerését, a 2018-as Év Kishaszonjárműve díjat, hogy három rendkívül innovatív és a fenntarthatóság irányába mutató hajtásmódot kínál sorozatgyártásban. Ezeket már Horváth Viktor, a DanubeTruck Magyarország Kft. kishaszonjárműves üzletágának értékesítési vezetője ismertette az érdeklődőknek.

 

Magyarországon az első DAILY Blue Power modellt Kóródi Ferenc, a professzionális íjászati vesszőfogó táblákat gyártó Freddo Kft. ügyvezető igazgatója vette át a rendezvényen. Ez a jármű dízelüzemű

 

A legnagyobb szerepet egyelőre még a dízelmotorok játsszák a kishaszonjárművek világában, ezért e három kék hajtásváltozat egyike az RDE Ready gázolajos erőforrás. Mitől lehet ma környezettudatosnak nevezni egy dízelt? Jelen esetben attól, hogy már most teljesíti a csak 2020-ban életbe lépő, valós menetkörülmények között mért károsanyag-kibocsátást (RDE) korlátozó norma határértékeit. Mint elhangzott, ez a modell a továbbfejlesztett motorral, a HI-MATIC nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval, az Eco Switch funkcióval és a Michelin kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal hét százalékkal kisebb tüzelőanyag-fogyasztást nyújt a többi dízelhez képest.

 

A Freddo Kft. furgonján is jól látszanak a DAILY Blue Power modelleket messziről felismerhetően megkülönböztető kék látványelemek

 

A DAILY Blue Power másik kék hajtásmódja a sűrített földgáz, vagyis a CNG, amely tiszta, csendes, gazdaságos és megbízható üzemelést biztosítva jelent vonzó alternatívát. Igen megfontolandó, hogy biometánt tankolva 95 százalékkal csökkenthető a környezet szén-dioxid-terhelése a dízelekhez képest. Sőt, most már a HI-MATIC révén a kategóriában elsőként nyolcfokozatú automatikus sebességváltó is társítható a gázmotorhoz. Sajnos hazánkban a CNG-üzemű járművek elterjedésének még mindig gátat szab a közforgalmú töltőállomások csekély száma, jelenleg éppen egy tucat áll rendelkezésre, ám a közeljövőben már csak az európai uniós irányelvek miatt is a hálózat bővülése várható.

 

Fenntarthatóság, csúcstechnológia, hatékonyság – olvasható a demófurgon oldalán. Többek között ezekkel az erényekkel győzte meg az Év Kishaszonjárműve díj szakmai zsűrijét is

 

A harmadik kékség pedig a már szintén említett tisztán elektromos hajtás. A Blue Power modellek esetében a legutóbbi továbbfejlesztésnek köszönhetően már kétszáz kilométer a hatótávolság, és ez nem egy ideális körülmények között mért érték, hanem a gyakorlatban, nagy terheléssel, télen, városi forgalomban is elérhető. Ezt igazolja, hogy nemrég Oslo városában egy teszt során egy 5,5 tonnás DAILY Blue Power minibusz utasokkal a fedélzetén 230 kilométert tett meg egy feltöltéssel. Megfelelő teljesítményű gyorstöltéssel egyébként akár két óra alatt is teljesen feltölthetők az akkumulátorok.

 

Egy kis ízelítő a DAILY sokoldalúságából

 

Az IVECO DAILY Blue Power persze nemcsak a hajtáslánc terén ennyire sokoldalú, hanem a tengelytávolságok, az össztömegek, a raktérméretek, a fülke-alvázas változatok és sok más tekintetében is. Így összesen több mint nyolcezer különböző változata szerepel a gyártási programban. Immár a magyar ügyfelek is kedvükre válogathatnak ezek között, hogy a fuvarfeladataikhoz legjobban megfelelőt választhassák!