Miskolc utcáin egy sűrített földgázzal (CNG) üzemelő IVECO midibuszt tesztelt decemberben a város közösségi közlekedési vállalata, az MVK Zrt. a DanubeTruck Magyarország Kft. közreműködésével.

Egészen pontosan egy IVECO Feniksbus City CNG midibusz rótta a kilométereket, és szállította szorgosan az utasokat Miskolc utcáin a tesztüzemelés keretében. A modell alapja a 7,2 tonna össztömegű IVECO DAILY fosztott alváz, amelyre a felépítményt az újvidéki Feniksbus készítette. A kifejezetten városi kivitelű, alacsonybelépésű jármű közel 40 férőhelyet, valamint egy kerekesszékes, illetve babakocsis utas számára kialakított helyet kínál. Extraként mechanikus rámpával is felszerelhető a jármű, amelynek orrában egy 136 lóerős, sűrített földgázzal üzemelő IVECO motor dolgozik. Ehhez manuális vagy Hi-Matic automatikus sebességváltó is társítható. Az utazások kényelméről pedig légrugós hátsó felfüggesztés, nagyteljesítményű légkondicionáló és álló helyzeti fűtés is gondoskodik.

 

A háromliteres, négyhengeres, 136 lóerős CNG-motor számos előnyt nyújt a dízelekkel szemben

 

A 15-ös, a 68-as, a 28-as, a 38-as és a 11-es busz vonalán végrehajtott tesztüzem célja természetesen az volt, hogy az MVK Zrt. közlekedési szakemberei ismerős helyi körülmények között szerezhessenek tapasztalatokat a gázüzemű midibusz műszaki és forgalmi tulajdonságairól. Ezért olyan vonalakat jelöltek ki a próbaüzemeltetésre, ahol fontos a jó fordulékonyság, a szűk útvonalakon is biztonságos közlekedés, valamint a költségtakarékos és környezetkímélő üzemelés.

 

A téli körülmények közepette is kiválóan helytállt a gázüzemű tesztjármű

 

Az IVECO a piacon egyedülálló tapasztalattal rendelkezik a sűrített földgázzal hajtott haszongépjárművek fejlesztése, gyártása és értékesítése terén, ugyanis több mint két évtizede foglalkozik ezzel a technológiával. A gázüzemű motorok legjelentősebb előnyei a dízelekkel szemben az egyszerű műszaki felépítés, a rendkívül tiszta üzemelés, valamint a csekély zaj- és rezgésszint. Ráadásul a CNG-erőforrások hulladékból előállított biometánnal is működtethetők, így az IVECO BUS gázüzemű járműveinek szén-dioxid-mérlege akár nulla is lehet. Így a CNG-üzemű buszok jól megfelelnek a modern közlekedés kihívásainak a levegőminőség, a klímavédelem és a csendes üzemelés terén, miközben a sokoldalú alkalmazhatóságról és a kedvező teljes birtoklási költségről sem kell lemondani.