Több szempontból is kiemelkedő egyéniségként jelent meg a piacon az IVECO STRALIS X-WAY. A kategóriájában legnagyobb hasznos teherbírása és a fejlett üzemanyag-hatékonysági technológián túl sokoldalúságával is kitűnik az újdonság – ahogy az alábbiakból látható.

Szeptemberben csatlakozott a könnyűterepes tehergépkocsik mezőnyéhez az IVECO STRALIS X-WAY. Méghozzá a TRAKKER legendás alvázmerevségét a távolsági közúti használatra szánt legkorszerűbb teherautók – így a legújabb STRALIS XP – kényelmével és teljesítményével ötvözve robbant be a piacra. Nem véletlenül emelkedik például az építőipari alkalmazások tökéletes betonkeverőjévé az IVECO STRALIS X-WAY Super Loader (SL). Hiszen csekély, mindössze kilenc  tonna saját tömegéből adódóan hasznos teherbírása a legjobb a kategóriában. Mindez a 8×4-es alváz legendás masszívságával és a kilencliteres Cursor erőforrás szintén kiemelkedő fajlagos teljesítményével párosul. Utóbbi akár 400 lóerő teljesítmény és 1700 newtonméter forgatónyomaték leadására képes.

 

Apropó, daru: a platóhoz tartozóktól az emelőkosarasokig mindenféle típusú daruval felszerelhető a STRALIS X-WAY. A masszív alváz és a moduláris koncepció jóvoltából a daruk a stabilitás csorbulása nélkül szerelhetők fel a fülke mögé középre vagy a jármű hátuljára

 

A Cursor 9 dízelmotor bármelyik felépítménnyel ideális választás a kiemelkedő hasznos teherbírást igénylő feladatokhoz. A 11 literes Cursor erőforrás pedig a legjobb nyomaték/tömeg arányt keresők ajánlata, míg a 13 literes Cursor motor tekintélyes teljesítményével emelkedik ki a kínálatból. Az ezekhez kapcsolt, szabadalmaztatott HI-SCR kipufogógáz-utánkezelő berendezés pedig a legjobb szelektív katalitikus redukciós (SCR) rendszer a piacon. Egyedülálló módon 97 százalékkal csökkenti a nitrogénoxidok kibocsátását, ugyanakkor kipufogógáz-visszavezetés, azaz EGR nélkül is teljesíti az Euro VI normát. Ez pedig hatékonyabb égési folyamatot, azaz kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez. Mindezek mellett a HI-CRUISE előrelátó sebességtartó automatika, az intelligens segédberendezések, valamint a felesleges alapjárati üzemelést kiiktató rendszer is mérséklik az üzemeltetési költségeket. Ez utóbbi előre meghatározott idő után automatikusan leállítja a motort, míg a bizonyos modelleknél alkalmazott intelligens EGR-rendszer optimalizálja a befecskendezés időzítését, ezáltal is elősegítve az üzemanyag-takarékosságot.

 

Természetesen a STRALIS X-WAY nyerges vontatók is magabiztosan mozognak az építési területek terepein, bármilyen szállítási feladat esetén

 

A gazdaságosságot célzó megoldásokon túl az új IVECO STRALIS X-WAY a legkorszerűbb biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel is felszerelhető. Ezenkívül többféle mellékhajtás is szerepel az X-WAY extralistáján, így a motorra vagy a sebességváltóra szerelt, illetve Multipower mellékhajtások, új szendvicsmellékhajtás akár 2450 newtonméter nyomatékkal, kapcsolható és nem kapcsolható kivitelben, Intarderrel vagy anélkül.

 

A HI-TRACTION kapcsolható hidrosztatikus elsőkerék-hajtás a hagyományos, mechanikus elsőkerék-hajtáshoz képest nagyobb üzemanyag-hatékonyságot és jobb manőverezőképességet nyújt

 

A terepviszonyok függvényében háromféle kivitelben választható az új STRALIS X-WAY. Az ON kivitel közúti típusbizonyítvánnyal rendelkezik, a fülke könnyű megközelíthetőségével és széles kilátással a legbiztonságosabb munkakörülményekhez. Szintén közúti típusbizonyítványt kapnak az ON+ modellek, de nagyobb első terepszöggel és nagyobb szabadmagassággal készülnek. Az abszolút terepes mászóképességgel és 25 foknál nagyobb első terepszöggel rendelkező OFF kivitelek pedig tudásukhoz méltóan terepes típusbizonyítványt kapnak.

 

A horgos vagy láncos konténeremelő tehergépkocsik esetében is nagy előny az X-WAY kimagasló manőverezhetősége, kompakt külső mérete, nagy szabad hasmagassága és kiváló vonóerő-átadása

 

Szintén háromféle fülke közül választható ki a fuvarfeladatnak leginkább megfelelő megoldás. Az AD (Active Day) rövidfülke kizárólag alacsonytetővel készül, míg az AT (Active Time) hálóhelyes fülke alacsony- vagy középmagastetővel rendelhető, a fokozott kényelem érdekében. A gépkocsivezető köré tervezett AS (Active Space) hálóhelyes fülke a legnagyobb méretű tehergépkocsi-fülke, amely hosszú távú fuvarfeladatokhoz ugyancsak ideális választás. Ebből is látszik, hogy a STRALIS X-WAY fuvarfeladat-központú szemlélettel született, így mindenki megtalálja a követelményeinek megfelelően személyre szabott járművet. Hiszen az IVECO STRALIS X-WAY bármilyen úton, bárhova eljut, legyen szó betonkeverőtől a billencsen és a horgos konténeremelőn át a darus járműig.

 

Korszerű, színes, grafikus központi kijelző az IVECO STRALIS X-WAY műszerpaneljén

 

Az IVECO STRALIS X-WAY 6×4-es billencs közúton és terepen, meredek útszakaszokon fel és le, göröngyös vagy kanyargós utakon, sőt, szinte jelöletlen ösvényeken is teljesíti fuvarfeladatát

 

A konfigurációk széles választéka rendkívüli rugalmasságot biztosít, hogy az új X-WAY bármilyen fuvarfeladathoz pontosan megfeleljen. Akár az erdei tereppel megbirkózó rönkszállító modell is szerepel a kínálatban. Természetesen az ehhez szükséges tekintélyes teljesítménnyel és ideális megoldásokkal együtt, a rönkök könnyű felrakodásához, szállításához és lerakodásához. Szintén az X-WAY sokoldalúságát mutatja, hogy csatornamosó felépítmények felszerelése is egyszerűen kivitelezhető. Az IVECO STRALIS X-WAY megoldásainak és részegységeinek széles választéka, alvázának legendás masszívsága és kialakításának minden részlete olyan járművet eredményezett, amely a fuvarfeladatok széles körére konfigurálható – és azokat gördülékenyen teljesíti is.

 

Könnyű terepen is jól boldogul az IVECO STRALIS X-WAY

 

Az új IVECO STRALIS X-WAY extralistáján hátsó légrugós felfüggesztés is szerepel