A Transport Jacky Perrenot az IVECO műszakilag élenjáró földgáztechnikájával kívánja kiváltani a dízelmotorokat járműflottájában, immár az építőipari logisztika területén is. A megállapodás a logisztikai vállalat részéről a 2017 novemberi Solutrans alkalmával 250 darab STRALIS NP tehergépkocsira leadott megrendelés mentén jött létre.

Az új STRALIS X-WAY NP az IVECO új, építőipari alkalmazásokra kifejlesztett sorozatának fölgázüzemű változata, amely ideális válasz a számos európai nagyvárosban, s különösképpen a mind szigorúbb károsanyag-kibocsátási és zajemissziós korlátozások jellemezte nagyvárosi térségekben zajló infrastrukturális projektek igényeire.

Párizs, 2018. április 27.

Az IVECO öt STRALIS X-WAY NP 8x2x6 tehergépkocsi-alváz, valamint az első STRALIS X-WAY NP 4×2-es nyerges vontató szállításáról a Transport Jacky Perrenot vállalattal kötött szerződésben számolt be. Az IVECO műszakilag élenjáró földgáztechnikájával készülő járműalvázakat a CIFA elektromos betonkeverő-felépítményeivel szerelik fel. A megrendelés aláírására a párizsi INTERMAT Nemzetközi Építőipari és Infrastukturális Kiállítás (INTERMAT International Exhibition for Construction and Infrastructure) (2018. április 23-28.) alkalmával került sor, ahol a márka kiállította földgázüzemű járműveinek kimondottan építőipari felhasználású kiviteleit.

A STRALIS X-WAY NP 8x2x6 CNG modell a CIFA elektromos betonkeverő-felépítményével a Solutrans alkalmával jelent meg első ízben a nagyközönség előtt. A Transport Jacky Perrenot négy hónapon és több mint ötezer kilométeren át tesztelte Lyonban, mielőtt a járművel teljes mértékben megelégedve a megrendelés mellett döntött. A 330 lóerős Cursor 8 CNG motorral hajtott, biometán-üzemű első példány Euro 6 minősítésű dízel megfelelőjéhez képest tíz százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztással, valamint 95 százalékkal alacsonyabb részecske (PM), nitrogén-dioxid (NO2) és szén-dioxid (CO2) kibocsátással bizonyította képességeit, mégpedig a hasznos teherbírás kárára kötött kompromisszumok nélkül. Az új modell ugyanis akár nyolc köbméter beton továbbítására is alkalmas, ami a legjobb dízel tehergépkocsi-alvázakéval megegyező mennyiség. A különösen csendes földgázüzemű motor (-71 dB, PIEK Quiet Truck minősítése szerint) és a CIFA betonkeverő felépítmény önálló elektromos üzemmódja akár éjjel-nappali (24/7) használatot is lehetővé tesz a környéken lakók zavarása nélkül. A tehergépkocsik hatótávja akár 100 kilométerrel is felülmúlhatja a projektcélként megfogalmazott 150 kilométert.

 

CNG-üzemű tehergépkocsi-alvázak teljes új generációja

A Transport Jacky Perrenot bio-CNG betonkeverőinek második generációja az új STRALIS NP járműalvázakra épül. E járművek hajtásáról 400 lóerős, 1700 newtonméter maximális forgatónyomatékú Cursor 9 NP erőforrás gondoskodik, amely 12-fokozatú automatizált sebességváltóhoz csatlakozik. Akárcsak a STRALIS X-WAY dízelváltozata, ezek a tehergépkocsik is 7,7 milliméter falvastagságú, megerősített alvázszerkezettel készülnek, míg a CNG-tartályok két extrakapacitású, 846 és 1052 literes kivitelben állnak rendelkezésre. A Cursor 9 motor megnövelt forgatónyomatéka a betonkeverő-felépítmény elektromos rendszerének alternatívájaként hidraulikus hajtás alkalmazását is lehetővé teszi. A 12-fokozatú, automatizált sebességváltó fokozott kényelmet és biztonságot kínál a vezető számára a városi közlekedésben, miközben a lehető legmagasabb színvonalú üzemanyag-takarékossághoz is nagyban hozzájárul.

Amint Pierre Lahutte, az IVECO márka elnöke kiemelte: „Büszkeséggel tölt el minket, hogy a Transport Jacky Perrenot ismét kifejezte bizalmát márkánk és földgáztechnikánk iránt, az IVECO mellett döntve partnerként hosszú távon fenntartható építőipari járműflottája fejlesztése során. A fejlett földgáztechnikával hajtott STRALIS X-WAY NP ideális megoldás az Európa-szerte zajló nagyvárosi infrastrukturális projektek számára, mint például itt Franciaországban a Grand Paris Project: alacsony károsanyag-kibocsátásával és zajszintjével a legszigorúbb forgalmi korlátozásokkal védett városközpontok és sűrűn lakott területek is elérhetők számára, emellett éjjel-nappal dolgozhat. Biometánnal üzemeltetve jelenleg a leghatékonyabb eszköz a szén-dioxid-kibocsátás nélküli szállítás szolgálatában. Már zajlik az energiafordulat, a nagyvárosok a légminőség és az üvegházhatású gázok kibocsátásának problémáira keresnek megoldást, az IVECO pedig földgázüzemű járművei teljeskörű kínálatával élen jár ebben.”

Philippe Givone, a Transport Jacky Perrenot igazgatója így fogalmazott: „Amikor az első három IVECO CNG-tehergépkocsi megrendelésével 2012 elején megkezdtük a földgázüzem alkalmazását, aligha számíthattunk arra, hogy hat évvel később már több mint ötszáz IVECO CNG- és LNG-jármű megrendelése áll mögöttünk, illetve, hogy építőipari tevékenységünkben is használhatjuk őket. Ma újabb nagy lépést tettünk energiaátalakulásunk útján, ismét közelebb kerülve azon célkitűzésünk megvalósításához, hogy 2020-ra már ezer földgázüzemű járművel rendelkezzünk flottánkban. Mindez úttörő szellemiségünk eredménye, amely minden tevékenységünk jellemzője, a tejipari termékekétől egészen a beton szállításáig. Az IVECO megbízható és gazdaságos földgáztechnikája a másik alapvető tényező, amely lehetővé tette e sikertörténetet. Semmi kétségem, ma együtt új fejezetet nyithatunk az építőipari logisztika szakterületén, s számos további szállítási vállalkozás követ majd minket – mégpedig egyértelmű okból: a CNG- és LNG-üzemű tehergépkocsikba fektetett beruházás egyszerűen biztosabbá teszi a logisztikai vállalatok üzleti tevékenyégét.”

Az új modellsorozat az IVECO azon termékfejlesztési stratégiájának eredménye, amellyel környezetvédelmi és gazdaságossági szempontból egyaránt hosszú távon fenntartható üzemű járműveket szeretne kínálni ügyfeleinek, miközben a járművezetők számára is a legkedvezőbb munkakörülményeket biztosítja. E tehergépkocsik a levegőszennyezési csúcsidőszakokban is dolgozhatnak, illetve mindenkor, ma is és holnap is behajthatnak a városközpontokba, amikor számos európai nagyváros már bizonyos dízeljárművek kitiltása mellett dönt. Az IVECO egyedüli gyártóként kínál teljes földgázüzemű modellsorozatokat, a könnyű haszonjárművektől az akár 50 tonna szerelvény-össztömegű (GCW), nehézkategóriájú tehergépkocsikig, illetve az autóbuszokig. Következetesen a fejlesztésre és az új technikákra összpontosítva a márka a legnagyobb részesedéssel immár vezető az alternatív üzemanyaggal hajtott haszongépjárművek európai piacán. Jelenleg több mint 25 ezer alternatív üzemű IVECO közlekedik az utakon, köztük a tömegközlekedés mintegy hatezer járművével és további több mint hatezer 18 tonna össztömeg (GVW) feletti nehézkategóriájú teherautóval.

Az IVECO Natural Power technikával készülő járműveinek széles kínálata Emmanuel Macron francia köztársasági elnöknek az Európai Bizottság 2018. március 22-én, Brüsszelben, a hosszú távon fenntartható növekedés finanszírozásáról tartott, felsőszintű konferenciáján elhangzott felhívásával is összhangban áll, amely a nehézkategóriájú tehergépkocsik flottáinak gázüzemre átállítását szorgalmazta: „Mindez a közlekedési ágazat átalakítása melletti határozott elkötelezettségről is szól, az elektromos és hidrogénhajtású járművek széles körű használatával, illetve a nehézkategóriájú teherszállítás gázüzemre való átállításával.”

 

STRALIS X-WAY NP 460 LE nyerges vontató – műszakilag élenjáró földgáztechnika az építőipar szolgálatában

Az új STRALIS X-WAY NP az IVECO teljes egészében új fejlesztésű, építőipari és kommunális logisztikai alkalmazásokra kínált modellcsaládjának földgázüzemű tagja, amely a terepes képességeket is igénylő, alapvetően közúti használat optimális vegyeshasználatú járműve.

A CNG- vagy LNG-tartályokkal rendelhető STRALIS X-WAY NP nyerges vontató egyaránt felsorakoztatja az IVECO leghatékonyabb üzemanyag-takarékossági és közúti technikáit, köztük a HI-Cruise előretekintő vezetéstámogató rendszerrel. A Cursor 13 motorok kiemelkedő gazdaságosságával és a földgáz gázolajhoz viszonyított kedvezőbb árával együtt a kategória legalacsonyabb teljes birtoklási költségszintjét (Total Cost of Ownership) kínálja. Az LNG-tartályok modulrendszerű koncepciója mindenfajta további segédberendezés – például légkompresszor vagy kiegészítő olajtartály – felszerelését is lehetővé teszi.

A STRALIS X-WAY 8x2x6 CNG 400 LE tehergépkocsi-alváz különösen alacsony saját tömegével új lehetőségeket kínál, betonkeverő felépítménnyel akár nyolc köbméter beton szállítását is lehetővé téve. Három kormányzott tengelye hatékonyan segíti a gyakran szűk utcákban folyó belvárosi építkezések egyszerű megközelítését, egyben mérsékli a gumiabroncskopást, de a jármű üzemanyag-takarékosságához is nagyban hozzájárul. E megoldásai az igény szerint akár kilenc tonna terhelhetőségű első tengellyel és a 12-fokozatú automatizált sebességváltóval közösen, illetve platófelépítménnyel és daruval az építési anyagok és építőipari gépek szállításának ideális járművé is avathatják e modellt.

 

A DanubeTruck Magyarország Kft.

A DanubeTruck Magyarország Kft. az IVECO haszongépjárműveinek magyarországi vezérképviseleteként 2014 nyara óta felel a márka hazai jelenlétének biztosításáért. A közismert teherautók mellett az IVECO BUS autóbuszokat és az ASTRA bányászati specifikációjú nehézteherautókat és dömpereket is forgalmazza. Az elmúlt időszakban a vállalat szolgáltatásainak minőségével és partnerközpontú filozófiájával sikerrel bővítette ügyfélkörét és növelte részesedését. A DanubeTruck Magyarország Kft. elkötelezett híve a fenntartható közlekedési megoldásoknak, ezen belül is a föld- és biogáz alapú technológiáknak. A vállalat sikereit az IVECO kiváló termékportfóliója is támogatja, melynek típusai az elmúlt időszakban a nemzetközi szaksajtó legjelentősebb díjait is kiérdemelték: Truck of the Year 2013: STRALIS, Van of the Year 2015: DAILY, Truck of the Year 2016: EUROCARGO, Coach of the Year 2016: Magellys, Minibus of the Year 2017: DAILY Tourys, Van of the Year 2018: DAILY Blue Power

 

További információ:

DanubeTruck Magyarország Kft.

1117 Budapest, Hunyadi János út 6.

Telefon: +36 1 802 8000

E-mail: info@danubetruck.hu

www.danubetruck.hu

www.iveco.hu

http://www.facebook.com/IvecoHU/

 

 

 A sajtóközlemény szövege

 Nagy felbontású fénykép 1