Most érdemes újragondolnia vállalkozásának járműüzemeltetési modelljét és átszámolnia kishaszonjárműveivel kapcsolatos költségeit, ugyanis megkezdték a hazai utakon a tengelyterhelés-mérő eszközök telepítését, ami az Ön cégénél is kategóriaváltást tehet szükségessé. Ha pedig váltania kell, több szempontból is érdemesebb a legnagyobbat választania! Az IVECO most segít néhány támpontot adni a döntéshez.

Hamarosan működésbe lépnek az útdíj-köteles magyarországi utak nagy részén az útburkolatba épített tengelyterhelés-mérő eszközök és az ezekhez társított rendszám-azonosító kamerák, aminek következtében a túlterhelt járművek üzemeltetői tetemes bírságokra számíthatnak majd. Ez a változás leginkább a 3,5 tonna alatti össztömegű kishaszonjárművek üzemeltetőit érinti, akik körében jelenleg még igen gyakori, hogy nagyvonalúan kezelik a gépkocsik hasznos teherbírására, illetve ezzel együtt a legnagyobb megengedett össztömegére vonatkozó felső határt. Sokan azért vállalják ezt a kockázatot, mert a 3,5 tonna feletti össztömegű tehergépkocsikra jóval szigorúbb szabályok érvényesek, például csak C kategóriájú jogosítvánnyal és GKI képesítéssel vezethetők áruszállítási céllal, a sofőrök vezetési és pihenőidejét jogszabály írja elő, sőt, ezeket a járműbe beszerelt tachográf rögzíti, 90 kilométer/órás sebességkorlátozót kell beépíteni, valamint Magyarországon még autópályán sem haladhatnak 80 kilométer/óra sebességnél gyorsabban.

A túlterhelésért jóformán elkerülhetetlenül kiszabott jelentős bírságtételek megjelenésével azonban sok vállalkozásnál fordulhat úgy a kocka, hogy minden tényezőt figyelembe véve 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű furgonokkal, illetve fülke-alvázas modellekkel érje meg jobban elvégezni az adott fuvarfeladatokat. Akkor viszont már érdemes a legnagyobb rakterű, illetve hasznos teherbírású modellt választani. Az IVECO DAILY a kategóriájában egyedülállóan 7,0 tonna össztömegű és 19,6 köbméteres rakterű zárt furgonként, valamint 7,2 tonna össztömegű fülke-alvázként is rendelkezésre áll. Ezek hasznos teherbírása négy tonna körül alakul a megengedett össztömeg betartása mellett.

Egyetlen ilyen nagy DAILY tehát önmagában akár négy 3,5 tonnás kishaszonjárművet is kiválthat. Így kevesebb mint felére csökken a beszerzési ráfordítás és az üzemanyag-költségeket is felére-harmadára mérsékli. Négy gépkocsivezető helyett egy „C” kategóriás jogosítvánnyal rendelkező munkatársat kell csak fizetni és a javítási-karbantartási valamint a fenntartási költségeket is drasztikusan csökkentheti. Mindezek eredményeként, még a megnövekedett úthasználati költségeket figyelembe véve is, jelentős megtakarításokat érhet el vállalkozása számára.

A teljes típuscsaládon belül több mint 8.000 kivitel közül választhat (205 lóerős motor, számtalan tengelytáv, légrugózás, dupla fülke, CNG üzemű motor…), így biztosan megtalálhatja a fuvarfeladatához ideális haszonjárművet.

Érdekel az ajánlat