Építőipari és más speciális alkalmazású tehergépkocsik teljesen új választéka egészíti ki az IVECO széles kínálatát: a Stralis X-WAY tökéletesen megfelel enyhe terepjáró képességet is igénylő közúti feladatokra.
Az IVECO a madridi gyárában mutatta be új járművét a World Class Manufacturing aranyérem elnyerésének alkalmából rendezett ünnepség keretében.

Madrid, 2017. június 5.

 

Ma tartották az IVECO madridi gyárában a World Class Manufacturing (WCM – Világszínvonalú Gyártás) aranyérem átadó ünnepségét Sergio Marchionne, a CNH Industrial elnöke, Richard Tobin, a CNH Industrial elnök-vezérigazgatója és a CNH Industrial igazgatótanácsának elnöke jelenlétében.

Ez a fontos esemény lehetőséget nyújtott egy vadonatúj jármű bemutatására is, amely szeptemberben érkezik meg az európai piacokra: az IVECO a Stralis X-WAY bevezetésére készül, amely kategóriájában a legnagyobb hasznos teherbírást kínálva és az IVECO legfejlettebb üzemanyag-hatékonysági, illetve biztonsági technológiáit a márka legrobusztusabb alvázkialakításával ötvözve új mércét állít fel a könnyűterepes tehergépkocsik körében.

Pierre Lahutte, az IVECO márka elnöke így nyilatkozott: „A Stralis X-WAY új utat tör a nagyon speciális követelményeket támasztó fuvarfeladatok előtt. A közúti alkalmazásra és könnyűterepes használatra tervezett új X-WAY modellünk a Trakker legendás alvázmerevségét ötvözi az új Stralis összes üzemanyag-takarékossági és biztonsági megoldásával. A legfejlettebb távolsági közúti teherautóink, mint például a legújabb XP, teljesítmény és kényelem terén nyújtott összes előnyét a legkeményebb terepes járművünk robusztusságával társítva kínálja. Az X-WAY modellel ügyfeleink biztosak lehetnek abban, hogy fuvarjaik során könnyedén megbirkóznak az „utolsó kilométerrel” is a munkaterületek egyenetlen és olykor nehéz terepviszonyai között. Nagy termelékenység, biztonság és kiváló teljes birtoklási költség (TCO) könnyűterepes fuvarfeladatok során: ezt várhatják el ügyfeleink a legújabb teherautónktól.”

A Stralis X-WAY rendkívül kicsi saját tömegével kitágítja a határokat. Ez a masszív alvázzal együtt a kategória legnagyobb hasznos teherbírását eredményezi a piacon, így a Super Loader (SL) változat 8×4-es, fülke-alvázas kivitelének saját tömege csupán 9 tonna – a legkisebb az iparágban.

A nagyon hatékony, háromféle összlökettérfogattal (9, 11 és 13 liter) rendelkezésre álló motorok széles választékából minden fuvarfeladatra megtalálható a megfelelő megoldás – ezek mindegyike kiváló üzemanyag-takarékosságot és nagy teljesítményt nyújt. A Hi-SCR motortechnológia, amely nem igényel EGR-rendszert és álló helyzetben végzett kényszerregenerációt, jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást és növeli az üzemanyag-hatékonyságot, miközben mérsékli a karbantartási költségeket. Ez a technológia különösen ideális a különféle speciális és építőipari fuvarfeladatokhoz, amelyeket gyakran városi környezetben kell végezni, ahol az EGR-rendszerek hátrányosabbak a koromképződés tekintetében. A fajlagos teljesítményt csökkentő EGR-rendszer kiküszöbölése a hasznos teherbírás szempontjából is előnyös, mivel könnyebbé teszi a járművet.

A közúti Stralis X-WAY fejlett technológiái, hosszú szervizintervallumai és tartóssága jelentős megtakarításokat eredményez a karbantartási és javítási költségek terén. A tárcsafékek a mérsékeltebb kopás révén tovább csökkentik az üzemeltetési költségeket. Mindez a kimagaslóan jó üzemanyag-takarékossággal kiváló teljes birtoklási költséget (TCO) biztosít.

Az üzemanyag-hatékonyságot fokozó technológiák, beleértve azokat a legkorszerűbb rendszereket, mint például a HI-CRUISE (domborzathoz előrelátóan igazodó sebességszabályzás) és a SMART Auxiliaries (intelligens segédberendezések), a világ egyik vezető műszaki szolgáltató szervezete, a TÜV SÜD által tanúsítottan 11,2 százalékkal csökkentették a közúti XP tehergépkocsi üzemanyag-fogyasztását.

A Stralis X-WAY moduláris, alkalmazásközpontú koncepciója rendkívül nagyfokú rugalmasságot biztosít ahhoz, hogy a járműveket az alkalmazási területek széles választékának speciális követelményeihez igazíthassák. A típus nyerges vontató és fülke-alvázas változatokban is készül, különböző tengelyekkel, felfüggesztésekkel, specifikációs lehetőségekkel, motorokkal és sebességváltókkal, Hi-Traction hidraulikus elsőkerék-hajtással; motorra és sebességváltóra szerelt mellékhajtások széles választékával, közúti vagy terepes minősítéssel. A termékjellemzők és részegységek széles kínálatának, a szerkezeti merevségnek és a kis saját tömegnek köszönhetően ez a jármű a fuvarfeladatok nagyon kiterjedt körére is megfelelően specifikálható.

A Stralis X-WAY többféle fülkével választható: AD (Active Day) rövidfülke alacsony tetővel, AT (Active Time) hálóhelyes fülke alacsony vagy középmagas tetővel és a kimagasló kényelemhez AS (Active Space) hálóhelyes fülke, amelyet a vezető köré terveztek az új Stralis XP hosszú távú fuvarfeladataihoz. A járművezetők a hosszabb közúti távokon és a fel- vagy lerakodáshoz a munkaterületre vezető rövidebb terepes szakaszokon egyaránt kényelemben, illetve biztonságban érezhetik majd magukat.

A modell az IVECO madridi gyárában készül. Ez a CNH Industrial Group cégcsoport első gyártóüzeme, amely arany fokozatot ért el a World Class Manufacturing (WCM) programban, vagyis a gyártóüzemek és gyártási folyamatok integrált irányítására vonatkozó egyik legszigorúbb szabványrendszernek a minősítésében.

A Stralis X-WAY Európa-szerte 2017 szeptemberétől lesz elérhető az IVECO márkakereskedésekben. A modell nagyközönség előtti nemzetközi bemutatója a 14. Solutrans városi és közúti fuvarozási szakkiállításon lesz, amelyet november 21. és 25. között rendeznek meg a Lyon Eurexpo területén. A Stralis X-WAY a rangos 2018-as Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjért is versenybe száll majd.

 

 A sajtóközlemény szövege

 Nagy felbontású fénykép 1

 Nagy felbontású fénykép 2

 Nagy felbontású fénykép 3

 Nagy felbontású fénykép 4