A hosszú távon fenntartható mobilitás és az innovatív tömegközlekedési megoldások európai piacának egyik meghatározó szereplőjeként az IVECO BUS hivatalosan átadta az első 15 hibrid-elektromos URBANWAY autóbuszt az STIB-MIVB (Brussels Intercommunal Transport Company) vállalatnak.
A járműátadásra az összesen 141 jármű 2020-ig esedékes szállításáról szóló, tavaly szeptemberben aláírt keretszerződés értelmében került sor.

Brüsszel, 2019. május 27.

Hivatalosan Stéphane Espinasse, az IVECO BUS márkavezetője adta át az összesen 141 darabos megrendelés első 15 hibrid-elektromos csuklós URBANWAY autóbuszát Brieuc de Meeûs-nek, az STIB-MIVB vezérigazgatójának. A szimbolikus eseményre egy tavaly szeptemberben aláírt, öt évre szóló keretszerződésnek megfelelően került sor és az új járművek forgalomba állítását ünnepelte. A járművek kiszállítása két éven belül történik, a tervek szerint a szeptemberig átadandó 75 darabos első kontingenst 2020 első felében követi majd a második tétel.

Különösen környezetkímélő üzemük mellett a hibrid hajtásrendszerű URBANWAY autóbuszok könnyű beszállással kombinálják nagy utaskapacitásukat, alacsonypadlózatú kialakításuk hatékonyan segíti az utasmozgást. Kényelmes belterük a különösen sérülékeny utasok számára is optimális, és modulrendszerű területei kerekesszék vagy babakocsi elhelyezésére is lehetőséget kínálnak. A szállítható személyek száma nagy, akár 130 fő.

Meghatározó gazdasági és környezetvédelmi előnyeik mentén e járművek drasztikusan mérséklik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást. Elektromos hajtásukat Euro 6 minősítésű belsőégésű motorral és a legújabb generációs energiatároló rendszerrel kombinálják a tisztább mobilitás szolgálatában, mégpedig a kellő teljesítményszint megőrzése mellett. A hajtásrendszer-menedzsment optimális üzemanyag-fogyasztásról és károsanyag-kibocsátásról gondoskodik, miközben a fékezési fázisok során részben visszatáplálja, illetve tárolja a jármű mozgási energiáját.

Mindemellett az Arrive & Go funkció a megállók és a közlekedési lámpák megközelítésekor, illetve elhagyásakor nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz. E járművek üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal, míg szén-dioxid-kibocsátása ugyancsak akár 30 százalékkal a dízel autóbuszoké alatt alakulhat, ami éves szinten mintegy 35 tonna – azaz két autóbusz tömegének megfelelő mennyiségű – szén-dioxid légkörbe jutását előzheti meg. A 286 lóerős Tector 7 belsőégésű motor a CNH Industrial hajtásrendszer-márkája, az FPT Industrial terméke, és paramétereit tovább javítva második generációs HVO-bioüzemanyaggal is kompatibilis, a hagyományos dízelmotorokhoz viszonyítva akár 90 százalékkal is mérsékelve szén-dioxid-kibocsátását. Mindezeken túl e modellek csendes üzeme egyaránt közvetlen előnyt jelent az utasok, a járművezető és a környékbeli lakók számára.

„Nagy örömmel tölt el minket az első példányok érkezése. E járműátadás az első állomás az STIB-MIVB a hosszú távon fenntartható mobilitás felé vezető átalakulásának útján. Az IVECO BUS büszke, hogy meghatározó partnerként vehet részt e folyamatban, és hogy szakértelmét és vezető szerepét Brüsszel szolgáltatói és lakói is elismerik, akik egyértelműen az elektromos mobilitás útját járják” – hangsúlyozta az eseményt követően Stéphane Espinasse, az IVECO BUS márka vezetője.

A Brussels Intercommunal Transport Company (STIB-MIVB) Belgium vezető városi tömegközlekedési vállalata, amely a brüsszeli régióban 19, a külső területeken pedig további 11 települést szolgál ki, összesen 241,5 négyzetkilométeren. Több mint 1,1 millió helyi lakos és ingázók ezrei számára nyújt személyszállítási szolgáltatást. Az STIB-MIVB hálózatát négy metró-, 17 villamos-, 50 autóbusz- és 11 éjszakai autóbuszvonal alkotja, és kezdeti becslések szerint 2018-ban mintegy 417 millió utazást bonyolított.

 

 A sajtóközlemény szövege

 Nagy felbontású fénykép 1. 

 Nagy felbontású fénykép 2. 

 Nagy felbontású fénykép 3.