Hazánk legrangosabb autóbuszos szakkiállításán, a zsámbéki drivingcamp vezetéstechnikai központ területén tartott BUSEXPO 2017 rendezvényen három különleges újdonságot mutatott be az IVECO BUS magyarországi hivatalos importőre, a DanubeTruck Magyarország Kft. Az érdeklődők megismerhették az EVADYS sokoldalú távolsági buszt, az URBANWAY FULL HYBRID soros hibrid hajtású városi buszt, valamint az IVECO Daily 70CC alvázra épített COMPACTO2 midibuszt.

Budapest, 2017. április 26.

Az IVECO BUS innovatív, kiváló minőségű közösségi közlekedési járművek tervezése, gyártása és világszintű értékesítése mellett kötelezte el magát. A márka alapértékei a fenntarthatóság, az élenjáró technológia, a kis teljes birtoklási költség (TCO) és a kiváló minőség, amelyek együttese számottevő versenyelőnyt garantál, valamint a minőség, a kényelem, a dizájn és a gazdaságos üzemelés tökéletes egyensúlyát nyújtja. Az IVECO BUS teljes körű, minden igényt kielégítő kínálatának hat fő pillére az URBANWAY városi, a CROSSWAY városközi, az EVADYS és a MAGELYS távolsági/turista típus, valamint a DAILYminibusz és midibusz.

Az IVECO BUS magyarországi importőre a DanubeTruck Magyarország Kft., amelynek szakmai hozzáértése, megbízhatósága és ügyfélközpontúsága nagy hatékonyságot, kiváló színvonalú kiszolgálást, valamint gyors reagálást biztosít ügyfeleinek a szállítási feladataik megoldásához. A DanubeTruck Magyarország Kft. tavaly útjára indított autóbusz-üzletágának célja a magyarországi autóbuszpiac átalakítása az IVECO BUS márka bevezetésével, valamint hasonló piaci részesedés elérése, mint más európai országokban.

Új EVADYS: Sokoldalúnak született. Nyereségesnek épült.

Az új EVADYS típust kifejezetten arra tervezték, hogy megfeleljen a regionális és belföldi menetrend szerinti járatok, valamint a helyi és közepes távolságú turista-különjáratok iránti egyre növekvő igénynek – ez pedig csúcsminőségű „helyközi/kiránduló” tulajdonságokat követel meg. A CROSSWAY génjeivel és a MAGELYS élményével rendelkező egyedüli típusként a piacon az új EVADYS a sokoldalú üzemeltethetőség igazi bajnoka a hétköznapokon és a hétvégéken egyaránt – erősebb, kényelmesebb és nagyobb csomagterű, mint egy hagyományos városközi távolsági busz, ugyanakkor kompaktabb, könnyebben megközelíthető és kisebb tömegű, ezáltal üzemanyag-takarékosabb, mint egy magaspadlós turistabusz, miközben nagyobb a hasznos teherbírása.

Elismert felmenői révén az új EVADYS méretei megegyeznek a CROSSWAY paramétereivel: kétféle hosszúság (12 méter és 12,96 méter), 2,55 méter szélesség és 3,46 méter magasság (légkondicionálóval) jellemzi. Továbbá ugyanolyan előnyös tulajdonságokat kínál a kezelhetőség, a vezetőtér ergonómiája, az aktív és passzív biztonsági rendszerek (ABS, ASR, ESP, LDWS, R 66.02), valamint a megbízhatóság terén. Az új EVADYS emellett még nagyobb kényelmet nyújt javított aerodinamikai tulajdonságai és a zaj-, illetve rezgésszintet csökkentő kettős tömegű lendkereke (DMF) révén – amit nagyra becsülnek a kategóriájában. A hosszú élettartamot biztosító, hatékony kataforézises korrózióvédelmi kezeléssel együtt mindezek az előnyök kiváló értéktartást garantálnak.

Az új EVADYS még erősebb és sokoldalúbb motorjához – amely a Cursor 9 erőforrás 400 lóerős változatán alapul – kézi, robotizált vagy automatikus sebességváltó is választható.

Az új EVADYS a talajhoz képest 1142 milliméter magasra növelt padlószintjével közepes távolságú buszként ideálisan helyezkedik el az IVECO BUS kínálatában, a normál padlószintű, városközi CROSSWAY (860 milliméter) és a Magelys HD magaspadlós turistabusz (1400 milliméter) között. Az új EVADYS csomagtere átlagosan 3 köbméterrel nagyobb, mint a CROSSWAY típusé.

Az új EVADYS kényelmével is kimagaslik, szériafelszerelése többek között a dupla üvegezés és a hatékonyabb hőszigetelés, extraként pedig jobb minőségű ülések (Spacio modell) is rendelhetők. Szintén az alapfelszereltség részei az egyéni levegőbefúvók, a rejtett LED-es világítás az utastérben és az elektromosan fűthető vezetőoldali ablak. Az extrafelszerelések között műszerfalba épített hűtőrekesz, kávéfőző, minikonyha, LCD-képernyők, USB-csatlakozók és Wi-Fi is szerepel.

Háromféle ajtó áll rendelkezésre a különböző üléselrendezési igényeknek megfelelően: egyszárnyú középső ajtó, ha középre WC kerül, kétszárnyú középső ajtó kerekesszék-lift beépítéséhez és egyszárnyú hátsó ajtó, amely maximális, rekordméretű, 10,2 köbméteres csomagtér kialakítását teszi lehetővé a tengelyek között. Ez az utastér 1,8 köbméteres csomagtartópolcaival együtt összességében 12 köbméteres csomagkapacitást eredményez (a 12,96 méter hosszú modell esetében).

URBANWAY FULL HYBRID: Az akkumulátoros, soros hibrid hajtáslánc bizonyult a leghatékonyabb megoldásnak a városi üzemelésben.

Az Euro VI károsanyag-kibocsátási normának megfelelő, alternatív hajtásláncú járműveinek körét egy teljesen új hibrid változattal bővítette ki az IVECO BUS.

Az URBANWAY FULL HYBRID városi busz nagyobb utaskapacitást kínál elődjénél, és kényelmes, világos, illetve csendes utastérrel hívogatja az utasokat. A jármű egyik legnagyobb erőssége a halk működés. Elektromos üzemmódban, amelyet például a megállók környékén használ, leáll a dízelmotor, csökkentve a rezgéseket, míg a zajszint 50 százalékkal mérséklődik. Ez az Arrive&Go funkció automatikusan aktiválódik, amikor a jármű sebessége 20 kilométer/óra alá csökken. Ennek kényelmi előnye azonnal érzékelhető, nemcsak az utasok, hanem a járókelők, a buszra várók, a kerékpárosok és a helyi lakosok számára is – a járművezetőről nem is beszélve, hiszen a nyugodt környezet előnyeit ő élvezi a leginkább és legtovább.

Ráadásul a regeneratív fékezéssel a rendszer minden lassításnál, fékezésnél és lejtmenetnél visszatáplál energiát az akkumulátorokba, amelyet később a gyorsításoknál felhasznál, így csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. Ugyanakkor a soros hibrid hajtáslánc egyenletes és erőteljes gyorsítást biztosít. Városokban lassú és sűrű forgalom esetén az URBANWAYFULL HYBRID a hagyományos buszoknál akár 40 százalékkal is kisebb üzemanyag-fogyasztást nyújt. Ezáltal a károsanyag-kibocsátása is lényegesen kisebb a dízelüzemű modellekhez képest: a becslések szerint a szén-dioxid-kibocsátása 33 százalékkal, a nitrogén-oxid-kibocsátása pedig 40 százalékkal kisebb.

Az EURO VI károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő új változatok Tector 7 motorja kifinomult és tiszta üzemű a HI-SCR technológia jóvoltából, amely szükségtelenné teszi a kipufogógáz-visszavezetést, kiküszöbölve az azzal járó problémákat. Ráadásul az új Tector 7 motor az IVECO BUS eddigi legkönnyebb erőforrása.

Az URBANWAY FULL HYBRID új, könnyebb és egyszerűbb szerkezete, valamint előrébb helyezett tömegközéppontja 10-12 fővel nagyobb utaskapacitást tesz lehetővé elődjénél a 12 és 18 méter hosszú változatok esetében. Kompakt hajtáslánca a hosszirányban beépített dízelmotor-generátor egységgel és a kerekeket hajtó villanymotorral 30 kilogrammal könnyebb az előző generációhoz képest.

A jól ismert akkumulátoros, soros hibrid hajtáslánc ideális a városi feladatokhoz, ezt számos tanulmány erősítette meg a közelmúltban. Például a Grazi Egyetem (Ausztria) és a helsinki VTT Technical Research Centre (Finnország) által végzett kutatások.

IVECO COMPACTO2: Az új magyar midibusz.

A Danube Truck Magyarország Kft szerződött Magyarországi gyártópartnere, az IVECO Daily 70C17 modell alapján kifejlesztett egy 30 személyes autóbuszt, amely a COMPACTO nevet viseli.

A második generációs típus, a COMPACTO2 nagyobb belsőtérrel, tágasabb csomagtérrel és módosított frontrésszel készül. A módosítások könnyebb szervizelhetőséget, kisebb első tengelyterhelést és ezáltal nagyobb oldalirányú stabilitást eredményeznek. A tömegközéppont áthelyezésének további előnye a pontosabb irányíthatóság. Ezenkívül a jármű lényegesen jobb kilátást nyújt a magasított szélvédő révén, fokozva a városi közlekedés biztonságát.

A 8,8 méter hosszú, 30 személy befogadására alkalmas midibuszt Euro VI-os, közös nyomócsöves, 170 lóerős dízelmotor hajtja. A kipufogógáz-visszavezetést (EGR) és SCR-rendszert is alkalmazó, korszerű motor rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztási értékeket garantál. A jármű tartós lassításáról a kardántengelyre ható elektromágneses retarder gondoskodik, amely a biztonság fokozása mellett meghosszabbítja a fékrendszer kopó alkatrészeinek élettartamát. A nagyobb kényelem érdekében a hátsótengelyt légrugózás egészíti ki, amellyel három fokozatban szintezhető a busz.

A 4,5 köbméteres csomagtér a kategóriájában tágasnak számít, míg az utastér csomagtároló rekeszeiben további közel egy köbméteres rakodótér áll az utasok rendelkezésére. Az utastér két, egyenként nyolcszáz milliméter széles, távműködtetésű, elektromos mozgatású ajtón keresztül közelíthető meg rendkívül kényelmesen. Valamennyi oldalüveg többrétegű, sötétített és hőszigetelt, megakadályozva az utastér nem kívánt felmelegedését, illetve megkönnyíti a 18 kilowatt teljesítményű Webasto légkondicionáló feladatát. A vezetőtér teljesen független légkondicionálást és nyitható oldalablakot kapott a mindig ideális munkakörnyezet érdekében. A téli időszakban a megfelelő hőmérsékletet a Webasto 9 kilowatt teljesítményű fűtőkészüléke biztosítja. Az összes belső világítóberendezés LED-technológiájú, akárcsak az oldalsó helyzetjelzők és a csomagtér-világítás. Az első oldalablakok és az első utasajtó alsó és felső üvegei fűtőszálasak, biztosítva a gépkocsivezető számára a tökéletes kilátást mindenféle időjárás esetén. Természetesen a visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők.

Az utazást beépített audio-videorendszer teszi kényelmesebbé, míg az utasok a hordozható készülékeiket oldalfali USB-csatlakozókon keresztül tudják tölteni. Az extrafelszerelések között 220 voltos csatlakozó, hűtőszekrény és Wi-Fi router is szerepel. A gépkocsivezető munkáját tolatássegítő kamera vagy radar segítheti. A belsőtér színvilága, anyagai és felszereltsége is teljes mértékben a megrendelők igényeihez igazítható.

IVECO BUS

Az IVECO BUS a CNH Industrial N.V. egyik márkája. A New York-i és a milánói tőzsdén is jegyzett CNH Industrial N.V. a termelési eszközök egyik világméretű vezető gyártója.
A közösségi közlekedés terén jelentős szereplőnek számító és az európai vezető buszgyártók közé tartozó IVECO BUS olyan járművek széles választékának tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozik, amelyek a közösségi és a magánüzemeltetők minden igényének megfelelnek:

iskolabuszok, városközi és turistabuszok (CROSSWAY és MAGELYS)
szóló és csuklós városi buszok, beleértve a BRT-alkalmazásra való változatokat is, az olyan tiszta technológiák élenjárójaként, mint a CNG– és a hibridhajtás (URBANWAY és CREALIS)
minibuszok mindenféle személyszállítási feladatra (DAILY)
különböző alvázak felépítményezők számára.

Az IVECO BUS több mint 5000 főt foglalkoztat két gyártóegységében, a franciaországi Annonay és a csehországi Vysoké Myto városában. Mindkét gyár bronzérmet kapott 2013-ban a WCM (World Class Manufacturing) szerinti auditálásuk után, amely a gyártási folyamatoknak a világ legszigorúbb szabványai szerinti irányítását biztosító nemzetközi módszertan.

Az IVECO BUS és az IVECO kiterjedt szervizhálózata a világ minden részén támogatást biztosít, ahol csak IVECO BUSjárművek dolgoznak.

További információ:
DanubeTruck Magyarország Kft.
1117 Budapest, Hunyadi János út 6.
Telefon: +36 1 802 8000
E-mail: info@danubetruck.hu
www.danubetruck.hu/
http://www.facebook.com/IvecoHU/

Lukács Gyula
Autóbuszüzletág-vezető
DanubeTruck Magyarország Kft.
Mobiltelefon: +36 70 436 3529
E-mail: gyula.lukacs@danubetruck.hu

Molnár Tamás
Ügyvezető igazgató
DanubeTruck Magyarország Kft.
E-mail: tamas.molnar@danubetruck.hu

 A sajtóközlemény szövege

 Nagy felbontású fénykép 1

 Nagy felbontású fénykép 2