A legfrissebb tesztek egyértelműen igazolták a dízel Stralis XP versenyképességét, illetve megerősítették a Stralis NP 460 piacvezető pozícióját.

A tesztek szerint – Stralis XP és NP modelljei formájában – az IVECO a teljes birtoklási költség (TCO) mindjárt két bajnokát is kínálja, amelyek üzemanyag-takarékossága jóval kedvezőbb üzemanyagköltségekben és mérsékelt szén-dioxid-kibocsátásban mutatkozik meg.

A folyékony földgáz (LNG) hálózat több mint 150 töltőállomással már az európai főközlekedési útvonalak többsége mentén rendelkezésre áll, s gyors bővülésével azonnali megoldásként kínálja az LNG-üzemet.

Torino, 2018. július 30.

A közutakon bizonyította az IVECO, hogy Natural Power folyékony földgáz (Liquefied Natural Gas; LNG) technikája egyaránt jól alkalmazható és gazdaságilag előnyös megoldás a hosszú távon fenntartható távolsági fuvarozás területén. Immár több mint négyszáz logisztikai vállalkozás flottájában bő háromezer Stralis NP járja Európa útjait, ami már kézzel fogható bizonyíték arra, hogy e járművek nem csupán hosszú távon fenntartható környezetvédelmi előnyöket, hanem a szállítmányozó vállalatok igényeinek megfelelő teljesítményt és teljes birtoklási költséget (Total Cost of Ownership; TCO) is kínálnak. Az egyre növekvő bizalom a Stralis NP 460 nyergesvontató értékesítési sikereiből is jól érzékelhető, amelyre a bemutatását követő mindössze nyolc hónap alatt tizenkét európai országban már több mint ezer megrendelést vehetett fel az IVECO.

Amint Pierre Lahutte, az IVECO márka elnöke kiemelte: „Még mindig nehéz a döntés a gáz- és a dízelüzem között? A legjobb választás az IVECO. Tudjuk, hogy a legújabb Stralis 480 XP nagyon jó és gazdaságossága tekintetében a piacvezetők közé tartozik, ám a Stralis NP 460 áttörő eredményt ért el a vezető európai kiadványok által valós forgalmi viszonyok között szervezett, legfrissebb sajtótesztek során. E modell minden hagyományos, dízel hajtásrendszerű teherautót jelentős előnnyel felülmúlva végzett az élen. A tesztek megerősítették a vele összevethető dízel járműhöz viszonyított, az üzemeltető számára nyújtott megtakarítást, mégpedig a teljesítmény kárára kötött kompromisszumok nélkül, illetve a mérsékelt rezgésszint és a csendesebb járás révén fokozott kényelem mellett. A Stralis NP 460 egy év alatt – 150 ezer kilométer futásteljesítménnyel számolva – akár tízezer euró megtakarítást is eredményezhet teljes birtoklási költségében (TCO) a vele összevethető, gázolaj- és AdBlue-üzemű tehergépkocsikhoz képest”.

Európai szakmai kiadványok legfrissebb tesztjei igazolták, hogy a dízel Stralis XP kedvező üzemanyag-fogyasztásával élen jár piaci kategóriájában, a földgázüzem-technikák terén pedig a Stralis NP az abszolút győztes.

A Stralis NP 460 tisztán gázüzemű, dupla LNG-tartályos változatában akár 1600 kilométer hatótávot is kínál, miközben a vele összevethető dízel tehergépkocsikéval megegyező teljesítmény jellemzi. Emellett azonban kivételesen kedvező üzemanyag-fogyasztása: akár 15 százalékkal is alacsonyabban alakulhat, ami a földgáz gázolajénál kedvezőbb árával együtt jelentős megtakarítást tesz lehetővé. Tovább csökkenti e technika költségeit, hogy a dízelekkel szemben AdBlue-adalékot sem igényel. Mindezen tényezők a meglehetősen hosszú, 90 ezer kilométeres szervizintervallumokkal közösen a dízel tehergépkocsikénál mintegy kilenc százalékkal alacsonyabb teljes birtoklási költséget (TCO) eredményeznek.

Az IVECO Cursor 13 NP motort két szabadalom is védi. Az egyik az FPT Industrial bejegyzett kopogásszabályzó rendszere, amely a teljesítmény növelése mellett a legszélesebb üzemanyag-kompatibilitást teszi lehetővé, egyben védi a motort és a hármas hatású katalizátort a szabályozatlan öngyulladásoktól. A másik az FPT Industrial ugyancsak szabadalmaztatott reaktív légmennyiség-szabályzása, amely a sztöchiometrikus levegőarány új szabályzási logikájaként a sebességváltások alatt aktív. Ezzel az automatizált kapcsolások alatt is folyamatos marad a forgatónyomaték-átadás, egyszerre gondoskodva a lehető legelőnyösebb menetteljesítményekről és leggyorsabb fokozatváltásokról.

A Stralis NP 460 az első földgázüzemű tehergépkocsi, amely a legújabb generációs, 12-fokozatú HI-TRONIX automatizált sebességváltóval készül. E konstrukció a legfejlettebb technikát kínálja kategóriájában, 99,7 százalékos hatásfokkal és kiemelkedő megbízhatósággal, valamint kategóriavezető, 16,7-es áttételi tartománnyal és ugyancsak élenjáró forgatónyomaték/tömeg-aránnyal. Az új sebességváltó az előző modellhez képest tíz százalékkal rövidíti a kapcsolási időt és olyan további előnyöket is kínál, mint például a „hintáztatás” (rocking) funkció, a négy hátrameneti fokozat, illetve a mellékhajtóművek (PTO) új kínálata. A HI-TRONIX váltómű már alapkivitelében integrált hidraulikus retarderrel készül, a vezető és a rakomány biztonsága érdekében pedig a nem kívánt visszagurulást megelőző emelkedő-asszisztenst (hill-holder) is kínál. A Stralis NP modellekben szintén alapfelszerelés a GPS-alapú, előretekintő menetfunkciók – mint például az előretekintő fokozatváltás és gazdaságos szabad gördülés (eco-roll) – HI-CRUISE együttese, valamint az EcoSwitch, amely mindenkor a pillanatnyi terhelési viszonyokhoz illeszti a motor teljesítményét és forgatónyomatékát. Mindezek együttesen kiemelkedő üzemanyag takarékosságot biztosítanak, különösen hegyi utakon és részterhelésnél.

Az IVECO Natural Power technikája a földgáz-töltőállomások gyorsan bővülő hálózatával közösen valós és azonnal rendelkezésre álló megoldássá avatja a Stralis NP tehergépkocsikat mindazon logisztikai vállalkozások számára, akik a teljesítmény és a gazdaságosság kárára kötött kompromisszumok nélkül kívánnak hosszú távon fenntartható üzemű járműflottát kiépíteni. Mindezt nyereségességük növelése és – a hosszú távon fenntartható szállítmányozás iránti igények bővülésével – új üzleti lehetőségek kiaknázása mentén valósíthatják meg.

A járműflottájukat földgázüzemre átállítani tervező logisztikai vállalkozások az LNG-töltőállomások hálózatának gyors bővülésére alapozhatnak, amit az Európai Bizottság kezdeményezései – mint például a Blue Corridor projekt – és Európa-szerte kormányzati támogatások is elősegítenek, a földgáz és biometán, mint üzemanyag teherszállításbeli széleskörű elterjedése szolgálatában. A hálózat jelenleg több mint 150 töltőállomással már az európai főközlekedési útvonalak többségét lefedi, 2018 végére pedig számuk várhatóan a háromszázat is meghaladja. Az egyre növekvő igények kielégítésére e fejlődést a folyékony földgáz (LNG) gyártási és szállítási kapacitásának növekedése kíséri.

Az elosztóhálózat további bővülésével mind több és több logisztikai cég lép be azok körébe, akik a Stralis NP modellekkel már a földgázüzem mellett döntöttek. Olyan vezető vállalatokról van szó, mint a már igen korai alkalmazó Perrenot, vagy legutóbb a Vega Trans, a FERCAM, a Primafrio és a DHL Freight.

 

 A sajtóközlemény szövege

 Nagy felbontású fénykép 1 

 Nagy felbontású fénykép 2 

 Nagy felbontású fénykép 3