Új IVECO EUROCARGO: teljesítmény és rugalmasság

Fokozott rugalmasság, kisebb fogyasztásAz új EUROCARGO két, kifejezetten a városi munkákhoz tervezett motorváltozattal is elérhető: az új 160, illetve 190 lóerő teljesítményű, négyhengeres erőforrásokkal.

A motorok forgatónyomaték- és teljesítményleadását kimondottan a településeken belüli feladatokhoz optimalizálták. Az új dugattyúknak, a módosított befecskendezőknek és a hatékonyabb égésfolyamatnak köszönhetően a sűrítés 17,0:1 arányról 18,0:1 viszonyra emelkedett. Így a forgatónyomaték 1200 fordulat/perc fölött körülbelül nyolc százalékkal nőtt. Az újítások jóvoltából a két motorváltozat legnagyobb forgatónyomatéka 680 newtonméter (a 160 lóerős kivitel esetében), illetve 700 newtonméter (a 190 lóerős esetén), és legnagyobb teljesítményüket 2500 helyett már 2200 fordulat/percnél elérik.

Mindezen műszaki optimalizációk eredményeképpen jelentősen csökken az üzemanyag-fogyasztás a gyakori megállással és újraindulással, valamint sok gyorsítással járó városi közlekedésben.

Az új EUROCARGO motorkínálata a 4,5 liter összlökettérfogatú, négyhengeres Tector 5 és a 6,7 literes, hathengeres Tector 7 dízelmotorokból áll. A palettán hét teljesítményszint szerepel 160–320 lóerővel, a legerősebb erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka 1100 newtonméter. A dízelmotorok kínálatát egy 204 lóerős, 750 newtonméter nyomatékú, s a környezetet jobban kímélő CNG-s, azaz sűrített földgázzal hajtott erőforrás egészíti ki.

A motorokhoz 6 vagy 9 fokozatú manuális sebességváltó, illetve 6 vagy 12 fokozatú automatizált váltó és hidrodinamikus nyomatékváltóval ellátott, automatikus sebességváltó társítható.

Az IVECO szabadalmaztatott Hi-SCR kipufogógáz-utánkezelő rendszer a lehető legnagyobb hatékonyságot biztosítja alacsony tömeg mellett.

A részecskeszűrő passzív regenerációját a jármű folyamatosan és önműködően végzi, így nem szükséges azt a vezetőnek külön aktiválnia. A kipufogógáz-visszavezetés elhagyásának köszönhetően az EUROCARGO nem végez aktív regenerációt. A rendszeres aktív regeneráció mellőzésének köszönhetően az alkatrészeket nem éri felesleges hőterhelés – kategóriájában egyedül az EUROCARGO büszkélkedhet ezzel.