KATEGÓRIÁJÁNAK LEGNAGYOBB TELJESÍTMÉNYE

Az új Cursor 9 földgázüzemű motor.

Az új STRALIS NP modellel valami egyedülállót alkottunk: minden bizonnyal ez az első kifejezetten hosszú távú áruszállításra szánt földgázüzemű tehergépkocsi. Erre a célra kifejlesztettük minden idők legnagyobb teljesítményű földgázüzemű hajtásláncát a hosszú távú áruszállításhoz.

Az új, Euro VI-os Cursor 9 motor a 8,7 literes összlökettérfogatával, az optimalizált égési folyamatával és a kis tömegével a legnagyobb üzemanyag-hatékonyságot nyújtja a hosszú távú áruszállításban. Újfajta gázbefecskendezői, befecskendezőrendszere és dugattyúkialakítása a lehető legnagyobb teljesítményt és nyomatékot eredményezi. Új, hármas hatású katalizátor gondoskodik a szigorú károsanyag-kibocsátási határértékek betartásáról és a zajszint minimálisra csökkentéséről – emellett pedig még egy nagyobb gáztartálynak is jutott hely.

TELJESÍTMÉNYE AKÁR EGY DÍZEL-TEHERGÉPKOCSIÉ

A Cursor 9 földgázüzemű motor a maga nemében az első erőforrás, amely a teljesítmény és a nyomaték tekintetében felveszi a versenyt a hasonló kategóriájú dízelmotorokkal. Így a Cursor 9 földgázüzemű motor minden rekordot megdöntött a kategóriájában:

  • 18 százalékkal nagyobb teljesítmény a közvetlen versenytársakkal összehasonlítva,
  • kategóriájának legnagyobb literteljesítménye,
  • kategóriájának legnagyobb teljesítmény/tömeg aránya​.

Új funkciója, a legfeljebb 72 decibel zajszintet biztosító csendes üzemmód, tökéletes társsá teszi minden belvárosban vagy éjszaka végzett fuvarfeladathoz.

Az olajcsere-intervallum 75 ezer kilométerre nőtt, míg az optimalizált gázalkatrészek kisebb karbantartási költségeket biztosítanak.

CSEKÉLY CO2– ÉS KÁROSANYAG-KIBOCSÁTÁS

Az új kartergázszűrőnek köszönhetően a kartergáz a forgattyúházból megbízhatóan és hatékonyan leválasztható, így nem jut be a kipufogógázba. Ezáltal csak csekély mennyiségű koromrészecske keletkezik, ami feleslegesség teszi a részecskeszűrő alkalmazását.​