NAGY HATÉKONYSÁGÚ MOTOROK

Az új STRALIS a motorok széles és kiegyensúlyozott választékát kínálja minden alkalmazási területre. A típus ezenkívül fuvarfeladatra szabott üzemanyag-takarékossági megoldásokat is kínál. A három különböző összlökettérfogatú motor kilenc teljesítményszinttel (228 kW/310 LE és 420 kW/570 LE között) áll rendelkezésre, így a legjobb teljesítmény- és nyomatéklépcsőket nyújtják.
A fuvarozóvállalkozók üzemanyagot takaríthatnak meg azáltal, hogy alacsony fordulatszám-tartományban használhatják a motort (downspeeding):

– 11 literes motort kínálunk egy olyan kategóriában, ahol sok versenytárs csak 13 literes modellekkel vesz részt,
– az i=2,47-os hátsótengely-áttételünk a legnagyobb üzemanyag-hatékonyságot teszi lehetővé éppen csak 1100 feletti percenkénti motorfordulatszámnál.

A fenntarthatóság jegyében a hatásfokot és egyes motorváltozatoknál a nyomatékot és a teljesítményt is tudtuk növelni:

a Cursor 11 motor legnagyobb nyomatéka (+100 Nm a 420 LE, illetve +50 Nm a 480 LE modellnél),
a Cursor 13 motor legnagyobb teljesítménye (mostantól 510 és 570 LE).

SMAR​T EGR:

NAGYOBB ÉGÉSI HATÉKONYSÁG

A befecskendezés időzítésének optimalizálása révén a hengerekben az égési csúcsnyomás és az üzemanyag-hatékonyság egyaránt nőtt. A NOx-kibocsátás a motor bizonyos terhelési tartományaiban megvalósuló kis mértékű kipufogógáz-visszavezetés által tovább csökkent. Smart EGR – az üzemanyag-megtakarítás egyik lehetősége, nem a károsanyag-kibocsátás mérséklésének eszköze: ez a modul hosszú távú árufuvarozásban csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, ugyanakkor továbbra is fenntartja a HI-SCR-rendszer minden előnyét.

INTELLIGENS RÉSZEGYSÉGEK

Az igényvezérelt segédberendezések energiát és költséget takarítanak meg, amikor nem üzemelnek:

– a sűrített levegős rendszer levegősűrítője tengelykapcsolóval leválasztható,
– energia-visszatáplálásra alkalmas generátor és intelligens akkumulátorfelügyelet,​
– ​változó szállítású kormányrásegítő szivattyú​.

ANTI-IDLING / ÜRESJÁRATI MOTORLEÁLLÍTÁS

Megakadályozza a hosszú üresjárati üzemelést: a rendszer egy előre beállított időtartam után automatikusan leállítja a motort, amennyiben a megfelelő feltételek teljesülnek.

KÖNNYEN JÁRÓ MOTOR

Sok alkatrészt újraterveztünk, hogy a motor belső súrlódásait csökkentsük: ezért megújult a dugattyúk kialakítása, illetve új, kisebb érintő irányú erőket kifejtő gyűrűket kaptak. Továbbá az olaj hőmérsékletszabályzását is javítottuk, hogy lerövidítsük a hidegen üzemelés idejét, illetve csökkentsük a szükségtelen üzemanyag-fogyasztást.