AZ IVECO KÉSZEN ÁLL A HOSSZÚ TÁVON FENNTARTHATÓ MOBILITÁSRA. ÉS ÖN?

A könnyű-, közép- és nehézkategóriájú haszongépjárművek körében a gáz döntő előnyt kínál minden más alternatív hajtásmóddal szemben: működik! Az IVECO a gáz szakterületén immár 1996 óta folytatott intenzív kutató- és fejlesztőmunkájának eredményeképpen kiforrott gázüzemű járműveket kínálunk, amelyek a kommunális szektorban, illetve a helyi és távolsági fuvarozásban megbízhatóságukkal, valamint környezetkímélő és rentábilis üzemükkel egyaránt immár évtizedek óta bizonyítanak.

 

MINDEN TAPASZTALATUNKKAL AZ ÖN SZOLGÁLATÁBAN

Útközben sem hagyjuk magára – erről az IVECO gázspecialistáinak egész Európára kiterjedő, sűrű szervizhálózata gondoskodik. Legyen szüksége könnyű haszongépjárműre a kommunális szolgáltatásokban, középnehéz billencsre az építőiparban vagy nehézkategóriájú tehergépkocsira a nemzetközi távolsági teherszállításban – ha az IVECO földgázüzemű járművei mellett dönt, e robusztus és megbízható működésű, fejlett technika területén hosszú évek alatt szerzett tapasztalataink előnyeit élvezheti.

 

Földgáz és biometán

Hosszú távú fenntarthatóság

Jó vállalkozásának és jó a környezetnek: földgáz és biometán

Hosszú távú fenntarthatóság

A gáztechnika fejlesztése során mindig is a vonzó környezetvédelmi mérlege motivált minket: az akár 95 százalékkal kisebb részecske-kibocsátás és a biometán használatakor akár 95 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-emisszió valóban meggyőző érv. Ezért nem jut szerephez gázüzemű járműveinkben a személygépkocsik körében elterjedt cseppfolyósított szénhidrogéngáz (Liquefied Petroleum Gas; LPG), amely az ásványolaj-finomítás egyfajta mellékterméke és az általunk előnyben részesített földgáznál, illetve biogáznál jóval magasabb szén-dioxid-kibocsátás jellemzi.

A földgáz – gyakorlatilag metán – fosszilis eredetű tüzelőanyag, akárcsak a benzin és a gázolaj, azonban égése jóval környezetkímélőbb. A kipufogóból itt elsősorban vízgőz áramlik ki, míg kén-dioxid és koromrészecskék alig kerülnek a környezetbe, a szén-dioxid, a nitrogén-oxidok és a szén-monoxid kibocsátás pedig jóval a dízeljárműveké alatt alakul. A földgáz nem mérgező, szagtalan és nem tartályautókkal, hanem földalatti csővezetéken szállítják a töltőállomásokra, nagyban tehermentesítve a közúti közlekedést. Időközben mind nagyobb arányban kevernek biometánt is a földgázhoz, ami tovább javítja környezetvédelmi mérlegét.

A biogáz – vagy biometán – kémiai összetétele a földgázénak felel meg, ám nem fosszilis eredetű. A biogázt növényekből nyerik, s égése során szinte csupán azon szén-dioxidot juttatja vissza a légkörbe, amelyet a növények növekedésük során felvettek – ezzel szén-dioxid-lábnyoma akár 95 százalékkal is kisebbre adódhat a dízeljárművekénél. Örvendetes, hogy mind kevesebb növényt termesztenek kifejezetten biogáz előállítása céljából, mivel ez a gáz növényi hulladékból is éppúgy kinyerhető, amelynek újrahasznosításáról egyébként is gondoskodni kellene.

Műszaki specifikációk

A CNG és LNG közötti különbség

Műszaki specifikációk

A földgáz és a biometán kétféle formában – CNG és LNG – áll rendelkezésre a töltőállomásokon, s mindegyikük különböző előnyöket kínál. Annak érdekében, hogy Ön az ellátás és a hatótáv tekintetében egyaránt minden szállítási feladatára optimális megoldást választhasson nálunk, kétféle üzemanyagtartály-koncepcióval, de kívánságra akár a CNG- és LNG-tankok kombinációjával is kínáljuk járműveinket.

A sűrített földgáz (Compressed Natural Gas; CNG) 200 bar nyomásra komprimált, gázhalmazállapotban tárolt metán, amit kilogrammban mérnek. Egy kilogramm CNG mintegy 1,3 liter gázolajnak felel meg. Németországban már több mint 900, Európában pedig bő 3500 töltőállomás működik – s a növekvő trend folytatódik.

A cseppfolyósított földgáz (Liquefied Natural Gas; LNG) földgáz és biogáz, amely erőteljes komprimálás vagy mínusz 161 - 164 Celsius fokra hűtés hatására cseppfolyóssá válik. Ennek következtében a gázhalmazállapotú metán térfogatának mindössze hatszázad részét igényli az üzemanyagtartályban, igen jelentős, akár 1600 kilométeres hatótávot téve lehetővé. Ez előnyös is, mivel az LNG-töltőállomások hálózata még kiépülőben van Európa-szerte. Az IVECO korszerű telematikai rendszerei ezért az üzemanyagtartalékot és a töltőállomás-hálózatot is tekintetbe veszik az útvonaltervezés során, gondoskodva róla, hogy a megfelelő formában mindig rendelkezésre álljon a szükséges gázmennyiség.

KERESSE MUNKATÁRSAINKAT!

Kérjük, adja meg elérhetőségeit, hogy szakértőnk kapcsolatba léphessen Önnel. Munkatársunk segítségével megtaláljuk Önnek a lehető legjobb megoldást.

Melyik réigóból/megyéből érdeklődik?

A Danube Truck Magyarország Kft. értékesítési és szervizhálózata.

Milyen ügyben fordul hozzánk?
Hozzájárulás marketing célú reklám küldéséhez

Kérjük, olvassa el az adatkezelési tájékoztatónkat! Ha az abban foglaltakkal egyetért, és hozzájárul a reklámcélú megkeresésekhez, úgy az Ön által megadott személyes elérhetőségeken tájékoztatjuk Önt a termékeinkről és szolgáltatásainkról. Hozzájárulását Ön bármikor visszavonhatja e-mailben az adatvedelem@danubetruck.hu, valamint levélben a 1133 Budapest, Kárpát utca 21. címre postázva.
HozzájárulokNem járulok hozzá
Ön elfogadja, hogy adatait feldolgozásra átadjuk az IVECO S.p.A., a Pappas Auto Magyarország Kft., valamint a Pappas Holding GmbH számára, illetve a felhatalmazott kereskedőknek, szervizpartnereknek és adatfeldolgozóknak.
ElfogadomNem fogadom el
* Kötelező