November végén az Európai Hidrogénhét keretében 62 iparági szereplő, köztük az IVECO, aláírt egy közös állásfoglalást a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtástechnika európai elterjedésének elősegítése érdekében.

Nem kisebb célkitűzést fogalmaz meg a Zöld Megállapodás, mint azt, hogy az Európai Unió (EU) 2050-re elérje a szén-dioxid-semlegességet. Ennek teljesítéséhez a közlekedési, illetve logisztikai ágazatnak kilencven százalékkal kell csökkentenie az üvegházhatású gázok kibocsátását. Ehhez a nehézkategóriás, hosszú távú közúti fuvarozásban a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás számít a legígéretesebb alternatívának, hiszen a hatótáv, a feltöltési idő és a hasznos teherbírás terén együttesen is megfelel a piaci követelményeknek. A járműgyártók, járműtechnikai beszállítók, töltőinfrastruktúra- és hidrogéngyártók, tehergépkocsi-üzemeltetők és logisztikai szolgáltatók, valamint iparági szervezetek a megállapodás aláírásával elkötelezettségüket fejezték ki aziránt, hogy Európában 2030-ra százezer üzemanyagcellás tehergépjármű közlekedjen az utakon, ezek kiszolgálására pedig 1500 hidrogéntöltő állomás működjön. A Hydrogen Europe elnöke december 9-én átadta ezt a közös állásfoglalást az EU közlekedési főbiztosának. Ez pedig azért is szimbolikus jelentőségű, mert decemberben teszik közzé az EU Fenntartható és Intelligens Mobilitási Stratégiáját, amely az elkövetkező évekre meghatározza a közlekedési ágazat stratégiai irányait.

Az IVECO és az FPT Industrial ulmi gyártóbázisán készülő NIKOLA TRE tehergépkocsi üzemanyagcellás elektromos hajtású változatainak piaci bevezetése 2023-ra várható.