Idén a 7 tonnás IVECO DAILY nyerte el a 6 és 16 tonna közötti „Év Fülke-alvázas Tehergépkocsija” („Rigid Truck of the Year”) díjat a Fleet News Awards rendezvényén, amelynek az egyesült királyságbeli Ascot Racecourse adott otthont.

Torino, 2021. július 14.

Vetélytársak még népesebb mezőnyében helytállva nyerte el a 7 tonnás IVECO DAILY a Fleet News magazin 6 és 16 tonna közötti „Év Fülke-alvázas Tehergépkocsija” („Rigid Truck of the Year”) díját. Ez már a második olyan elismerés, amelyet a típus ebben az esztendőben megszerzett az Egyesült Királyságban. Az évente kiosztott Fleet News Díjak (Fleet News Awards) átadójának ezúttal az Ascot Racecourse adott otthont. Első ízben a Járműflotta-díjakat (Commercial Fleet Awards) is magában foglalta, amellyel a rendkívül változatos flottaszektor kiemelkedőségeit ünneplik. Ahogyan a szakma meghatározó piaci szereplői és a Fleet News szerkesztőségi csapata alkotta zsűri kiemelte: „E 7 tonnás modell hajtásrendszerek – köztük dízel- és CNG-üzemű motorváltozatokkal – és felépítményezési lehetőségek széles palettáját kínálja, ami egyértelmű győztessé avatja. Emellett sokoldalú, jól manőverezhető jármű, meggyőző hasznos teherbírással, így érthető, miért különösen kedvelt a 7 tonnás DAILY a flottaüzemeltetők körében.”

A piac legszélesebb össztömeg-palettájának csúcsán álló 7 tonnás DAILY különösen masszív, C keresztmetszetű létraalvázával akár 4900 kilogramm (fülke-alváz) hasznos teherbírással is szolgálhat a flottaüzemeltetők számára. A 7 tonnás DAILY furgonváltozatai 16 és kategóriavezető 19,6 köbméter közötti rakterükkel egyaránt ideális alapot kínálnak a teherszállításhoz és a különböző átalakításokhoz. Duplafülkés és fosztott alvázas kivitelei mellett a 7 tonnás DAILY fülke-alvázas változata 3450 és 5100 milliméter közötti tengelytávokkal érhető el. Ez közel 7 méter hosszú és 2,5 méter széles felépítmények alkalmazását is lehetővé teszi. Mindeközben a DAILY továbbra is megőrizte kényelmes, a személyautókat idéző vezetési élményét és kivételesen szűk fordulókörét.

A kellő vonóerőről erős és gazdaságos, 3 literes F1C turbófeltöltésű dízelmotorok gondoskodnak. A 160, 180 és210 lóerő teljesítményű változatok akár 470 newtonméter maximális forgatónyomatékot biztosítanak. A 7 tonnás DAILY akár sűrített földgázzal (Compressed Natural Gas; CNG) üzemelő erőforrással is kapható, amelyet 136 lóerő teljesítmény és 350 newtonméter maximális forgatónyomaték jellemez. Biometánnal tankolva pedig akár 95 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátása. A 160 lóerős dízelmotorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó, míg a 210 lóerő teljesítményű dízeIhez az IVECO híres, nyolcfokozatú Hi-Matic automatikus váltóművéhez csatlakozik. A 180 lóerős dízelhez és a CNG-üzemű erőforráshoz pedig mindkét sebességváltó választható. A Hi-Matic automatikus sebességváltó 200 ezredmásodperc alatti fokozatváltásokat tesz lehetővé. Minden menethelyzetben az erő és a gazdaságosság tökéletes ötvözetét kínálja, emellett hatékonyan csökkenti a járművezető terhelését a sűrű városi forgalomban.

Több mint 40 év tapasztalatával a DAILY folyamatosan a funkcionalitás és a tartósság határainak további tágítására törekszik, valamennyi fuvarfeladatra teljes körű szállítási megoldást kínálva. Az IVECO tehergépkocsis szemléletmódjának köszönhetően a DAILY számára is hasonló gyors reagálású, nonstop közúti műszaki segélynyújtó hálózat, illetve szakműhelyek állnak rendelkezésre, mint a márka nehézkategóriájú tehergépkocsijaihoz. Mindezeken túl már a DAILY üzemeltetői is profitálhatnak az IVECO ON intelligens és hálózatba kapcsolt javítási és karbantartási csomagjainak meggyőző kínálatából. Ez a szolgáltatás minden egyes jármű számára lehetővé teszi a kedvező teljes birtoklási költség (TCO) kínálta lehetőségek maximális kiaknázását. A lehető legnagyobb üzemidő pedig a jármű használatától függő szervizintervallumokkal biztosítható. Mindezt a vezetési stílus fejlesztését szolgáló tanácsok, valamint az IVECO Ellenőrző Központ (IVECO Control Room) szakembereivel tartott kapcsolat egészítheti ki, akik folyamatosan szoros figyelemmel kísérhetik a jármű üzemi teljesítményét. A járművezető ezen felül a fülkéből kényelmesen, a 7 col képátlójú érintőképernyővel működő Hi-Connect infotainment-rendszerről kezdeményezheti a távoli (over-the-air) frissítéseket, feleslegessé téve a márkaszerviz felkeresését.

 

 A sajtóközlemény szövege

 Nagy felbontású fénykép 1.