Ulmban (Németország), az IVECO üzeme ad majd otthont a Nikola Tre akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nehézkategóriás tehergépkocsik gyártási központjának.
London, 2020. február 6.

Ulmban (Németország), az IVECO üzemében gyártja majd a Nikola Tre típust az IVECO és az FPT Industrial – a CNH Industrial N.V. (NYSE: CNHI/ MI: CNHI) haszongépjármű-, illetve hajtásrendszer-márkájaként –, valamint a Nikola Motor Company európai vegyesvállalata.

E nehézkategóriás tehergépkocsikra vonatkozó stratégiai és exkluzív partneri kapcsolat keretében a CNH Industrial a D sorozat vezető befektetőjeként 250 millió dolláros részesedést vásárolt a Nikola vállalatban. Az együttműködést 2019 szeptemberében a CNH Industrial Tőkepiaci Nap (CNH Industrial Capital Markets Day) alkalmával jelentették be – ezt gyorsan, már decemberben követte a Nikola Tre bemutatása. A nehézkategóriás tehergépkocsi egy akkumulátoros elektromos jármű (BEV), amely az első lépés az üzemanyagcellás elektromos (FCEV) modell felé.

A jelenleg az IVECO alváztervezési központjaként működő ulmi létesítmény ideális pozícióban, Baden-Württemberg tartomány szívében található. A régió célja, hogy képzett munkaerejének és fejlett kutatólaboratóriumainak is köszönhetően az üzemanyagcellás mobilitás vezető centrumává lépjen elő. Jelentős beruházásokat hajtott végre az erős autóipar és stratégiai projektpartneri együttműködések jellemezte térség kutatási és fejlesztési projektjeinek támogatására. Az ulmi gyártóegység így a legfontosabb beszállítók közelségének előnyeit is élvezheti.

Mindezeken túl a német szövetségi kormányzat a közelmúltban közzétette nemzeti hidrogénstratégiájának tervezetét, amelynek célja a hidrogéntechnológia területén működő vállalatok úttörő szerepének kiterjesztése. E stratégia keretében összesen kétmilliárd eurót irányoz elő a hidrogéninnovációs program finanszírozására, a szükséges elosztóinfrastruktúra fejlesztésével együtt.

„A Nikola márkával létrehozott európai vegyesvállalatunk, valamint a mai bejelentés egyértelműen igazolja, hogy a nulla helyi károsanyag-kibocsátású távolsági fuvarozás valósággá válik, egyaránt jól érzékelhető környezetvédelmi előnyökkel szolgálva Európa távolsági fuvarozói és polgárai számára” – hangsúlyozta Hubertus Mühlhäuser, a CNH Industrial vezérigazgatója. „A Nikola Tre ulmi – vagyis a nehézkategóriás tehergépkocsik tervezőközpontjába helyezett – gyártásáról szóló döntés e helyszín Németország üzemanyagcella-technikai klaszterének szívében elfoglalt, stratégiai elhelyezkedését is kiemeli.”

A projekt első szakaszában a vegyesvállalat 40 millió eurót fektet a gyártóüzem korszerűsítésébe, amely a jármű végső összeszerelésére összpontosít. A gyártás beindítása 2021 első negyedévére várható, és még ugyanebben az évben megkezdődhet a Nikola Tre modellek kiszállítása.

„A Nikola Tre a világ legfejlettebb nyerges vontatójának bizonyul, ma és a jövőben egyaránt mércéül szolgál a nulla helyi károsanyag-kibocsátású járművek számára” – emelte ki Trevor Milton, a Nikola Motor Company vezérigazgatója. „A Tre ulmi sorozatgyártásáról szóló döntés kiváló példája annak, hogyan lehet munkahelyeket teremteni, elősegíteni a fejlődést, biztonságot nyújtani az új nulla helyi károsanyag-kibocsátású technikák alkatrészbeszállítói számára, illetve példát mutatni más részegységgyártó (OEM) vállalatoknak. A világ készen áll a nulla helyi károsanyag-kibocsátású áruszállításra, a Nikola és az IVECO vegyesvállalata pedig elsőként teljesítheti ezen igényeket. Már alig várom, hogy az első sorozatgyártású járművek legördüljenek a szerelőszalagról.”

Az elsőként sorozatgyártásba kerülő modellek a 4×2 és 6×2 hajtásképletű, akkumulátoros elektromos nyergesvontatók modulrendszerű és igény szerint méretezhető, akár 720 kilowattóra kapacitású akkumulátorokkal, valamint akár 480 kilowatt folyamatos teljesítményt produkáló elektromos hajtásrendszerrel.

Az ulmi üzemet az IVECO valladolidi és madridi (Spanyolország) gyártóegységei látják majd el a szükséges modulokkal, a termelés gyors felfuttatásával biztosítva a várható ügyféligények kielégítését. Az ugyanezen platformra épülő üzemanyagcellás elektromos változatokat az Európai Unió által finanszírozott H2Haul projekt keretében tesztelik 2021 folyamán, piaci bevezetésük 2023-ra várható.

A jelenleg fejlesztés alatt álló Nikola Tre az új IVECO S-WAY platformra épül, a Nikola tehergépkocsi-technikáival, kezelőelemeivel, valamint információs és szórakoztató rendszereivel. A tesztek várhatóan 2020 közepén kezdődnek, és a prototípusokat idén szeptemberben a 2020-as hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon is bemutatják.

„A Világszínvonalú Gyártás (World Class Manufacturing) Arany Minősítésével rendelkező valladolidi és – az IVECO S-WAY sorozatot is gyártó – madridi termelési helyszíneinkre támaszkodva kellő mértékben felgyorsíthatjuk a Nikola Tre összeszerelését, hajtásrendszer-integrációját és nagy fokú egyéni kialakítási lehetőségeit időbeni, 2021-es piaci bevezetése érdekében” – mondta Gerrit Marx, a CNH Industrial haszongépjármű- és különleges jármű elnöke.

A vegyesvállalat a Nikola márkával kialakított olyan szélesebb együttműködés része. amelynek célja üzemanyagcella-technika alkalmazásával felgyorsítani a szakma átalakulását az észak-amerikai 8-as osztályú, valamint az európai nehézkategóriás tehergépkocsik károsanyag-kibocsátás szempontjából semleges üzeme felé. A közös munka középpontjában elsősorban az egyes partnerek szakértelmének maradéktalan kiaknázása áll. A nulla helyi károsanyag-kibocsátású nehézkategóriás tehergépkocsik sikeres üzemét szolgáló megoldás egy teljes egészében újszerű üzleti modellt honosít meg az iparágban.

 A sajtóközlemény szövege

 Nagy felbontású fénykép 1.

 Nagy felbontású fénykép 2.

 Nagy felbontású fénykép 3.

 Nagy felbontású fénykép 4.